МЕТОД ПРОЄКТІВ У ФОРМУВАННІ УСНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2025.855-856.3-16

Ключові слова:

метод проєктів, презентація, екологічні проблеми, експериментальне дослідження, англійська мова, учні 8 класу, пробне навчання, усна мовленнєва компетентність

Анотація

У статті представлено результати експериментального дослідження (пробного навчання), спрямованого на перевірку ефективності методу проєктів у процесі формування усної мовленнєвої компетентності учнів восьмого класу відповідно до засад компетентнісного підходу Нової української школи. Метою дослідження було з’ясувати, наскільки проєктна діяльність сприяє розвитку здатності школярів ефективно, зв’язно та впевнено висловлювати свої думки англійською мовою в навчальних ситуаціях, наближених до реального спілкування.

У межах експерименту була розроблена й апробована авторська програма проєктної діяльності на тему «Environmental Issues in Our Community» («Екологічні проблеми в нашій громаді»), реалізована протягом трьох послідовних занять. Учні працювали в малих групах, виконуючи низку комунікативно орієнтованих завдань — від збору інформації до створення мультимедійної презентації та публічного виступу англійською мовою.

Застосування комплексного підходу до оцінювання, який поєднував рубрику з чітко визначеними критеріями (вимова, зв’язність, залученість аудиторії), спостереження за груповою динамікою та аналіз продуктів діяльності учнів, дозволило зробити висновок про позитивний вплив методу проєктів на розвиток ключових компонентів усної компетентності. Зокрема, зафіксовано зростання рівня впевненості у публічних виступах, покращення показників плавності (fluency) та зв’язності (coherence) мовлення, розширення тематичного словникового запасу, а також активізацію критичного мислення, комунікативних і колаборативних навичок.

До головних чинників ефективності методики віднесено автентичність і соціальну значущість тем, структурованість та поетапність навчального процесу, диференційований підхід до учнів і орієнтацію на комунікативну результативність. У статті також запропоновано практичні рекомендації для педагогів щодо впровадження методу проєктів у навчання англійської мови, зокрема стосовно добору змісту, використання цифрових ресурсів для підвищення мотивації та створення підтримувального освітнього середовища, сприятливого для мовного експериментування й творчої самореалізації учнів.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • Ірина КАТЕРЕНЧУК, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    магістр кафедри англійської мови

    факультет іноземних мов

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Посилання

Becket G. H., Slater T. (2005) The Project Framework: A Tool for Language, Content, and Skills Integration. ELT Journal. Vol. 59, No. 2. P. 108–116. URL: https://doi.org/10.1093/eltj/cci024.

Bihych, O. B. (2012). Metodyka formuvannya inshomovtnoi kompetentnosti v audiyuvanni (Methods of developing foreign language listening competence). Foreign Languages, (2), 19–30.

Bondar, L. V. (2020). Metod proyektiv yak zasib formuvannya inshomovnoyi komunikanyvnoyi kompetenosti uchniv osnovnoyi shkoly (The project method as a means of developing foreign language communicative competence of secondary school students). Foreign Languages, (2), 15–21

Buhaychuk, K. L. (2016). Zmishane navchannia: teretychnyi analiz ta stratehia vprovadzhennia v osvitniy protses. (Blended learning: Theoretical analysis and strategy for implementation in the educational process). Information Technologies and Learning Tools, 4(54), 1–18.

Haines S. (1989) Projects for the EFL Classroom: Resource Material for Teachers. London: Nelson ELT. 128 p.

Larmer J., Mergendoller J., Boss S. (2015) Setting the Standard for Project-Based Learning. Alexandria, VA: ASCD. 180 p.

Pometun, O. I. (2018). Kompetentnisnyi pidhid u suchasniy osviti:svitovyi dosvid i ukrayinski perspektyvy. (Competence-Based Approach in Modern Education: Global Experience and Ukrainian Perspectives). Kyiv: Osvita.

Stoller F. L. ( 2006) Establishing a Theoretical Foundation for Project-Based Learning in Second and Foreign Language Context. Project-Based Second and Foreign Language Education. Beckett G. H., Miller P. C. (Eds.). Charlotte, NC: Information Age Publishing. P. 19–40.

Thomas J. W. A (2000) Review of Research on Project-Based Learning. San Rafael, CA: Autodesk Foundation. 45 p.

Vorozhbyt, A. V. (2018). Web-orientovane informatsiyno-osvitnye seredovyshche zakladu osvity. (Web-oriented information and educational environment of an educational institution). Information Technologies in Education, 3(36), 20–29.

Завантаження


Переглядів анотації: 7

Опубліковано

2025-12-09

Як цитувати

МЕТОД ПРОЄКТІВ У ФОРМУВАННІ УСНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. (2025). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 855-856, 3-16. https://doi.org/10.31861/gph2025.855-856.3-16

Схожі статті

1-10 з 178

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають