ВИКОРИСТАННЯ ПОДКАСТІВ ДЛЯ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ В РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ СЛУХАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2025.855-856.126-133

Ключові слова:

автентичні аудіоматеріали, аудіювання, диференційоване навчання, компетентність слухання,, пробне навчання, вища освіта

Анотація

Стаття присвячена дослідженню використання подкастів у процесі запровадження диференційованого підходу в розвитку компетентності слухання на заняттях з німецької мови як другої іноземної у вищій школі. У роботі застосовано експериментальний метод, який передбачає використання диференційованих завдань на основі автентичних аудіоматеріалів.

        Аналізуються підходи та прийоми, що допомагають викладачам інтегрувати подкасти у навчальний процес з урахуванням індивідуальних особливостей студентів. Наведено приклади завдань, спрямованих на розвиток навичок розуміння автентичної німецької мови, розширення лексичного запасу, а також формування вмінь інтерпретації почутого. Особлива увага приділяється мотиваційним і когнітивним факторам, що підвищують якість засвоєння другої іноземної мови.

   Результати пробного навчання засвідчили, що систематичне застосування подкастів із варіативними завданнями сприяє суттєвому підвищенню рівня слухової компетентності студентів, збільшує їхню зацікавленість у навчанні, а також розвиває навички самостійної роботи з автентичними матеріалами. Крім того, такий підхід стимулює розвиток міжкультурної обізнаності, що є важливим компонентом професійної підготовки майбутніх фахівців.

  Таким чином, інтеграція подкастів у навчальний процес дозволяє ефективно реалізовувати принципи диференціації, підтримувати індивідуальний підхід і сприяє формуванню ключової іншомовної компетентності уміння слухати та розуміти автентичне мовлення.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Ольга ЛЕХ, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент

    доцент кафедри германської філології та перекладу 

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

  • Євгенія ПОПОВИЧ, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    здобувачка кафедри германської філології та перекладу

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Посилання

Gonulal, T. (2020). Using podcasts and vodcasts to develop listening skills in foreign language learning. International Journal of Contemporary Educational Research, 7(1), 311–320.

Davydenko, O. (2023). Using BBC Learning English podcasts to develop listening skills in universities. e-mentor, 92, 45–50.

Chaves-Yuste, B. (2023). The impact of podcasts on the linguistic competence of secondary school students. Journal of Social Sciences, 5(2), 123–130.

Smith, O. (2022). Using podcasts to teach academic language in foreign language education. Journal of Language Education, 10(3), 78–85.

Kovalenko, I. (2021). Podcasts as a tool for developing listening skills in foreign language learning. Scientific Bulletin, 12(4), 56–62.

Завантаження


Переглядів анотації: 6

Опубліковано

2025-12-09

Як цитувати

ВИКОРИСТАННЯ ПОДКАСТІВ ДЛЯ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ В РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ СЛУХАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ . (2025). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 855-856, 126-133. https://doi.org/10.31861/gph2025.855-856.126-133

Схожі статті

1-10 з 46

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають