КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ І ТАКТИКИ В ПОЛІТИЧНИХ ПРОМОВАХ В. ЗЕЛЕНСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2022.835-836.127-134Ключові слова:
комунікативна стратегія, комунікативна тактика, політична промова, політичний дискурс, Володимир ЗеленськийАнотація
Стаття присвячена дослідженню комунікаційних стратегій і тактик у політичних промовах Президента України Володимира Зеленського від початку російського вторгнення на територію України. Лінгвістичні засоби реалізації комунікативних стратегій за допомогою комунікативних тактик розглянуто та проаналізовано. Президент Зеленський виступив з промовами перед низкою парламентів та представниками громад з усього світу з початку російського вторгнення на територію України. Актуальність дослідження визначається необхідністю виявлення та вивчення механізмів вербальної реалізації комунікаційних стратегій і тактик у промовах Володимира Зеленського як частини політичного дискурсу. Об’єктом нашого наукового дослідження є комунікаційні стратегії і тактики у промовах Володимира Зеленського. Предметом роботи є вербальні засоби реалізації комунікаційних стратегій у політичних промовах Президента Зеленського. Аналіз результатів нашого дослідження базується на застосуванні дедуктивного методу, описового методу, когнітивного методу та методу кількісних підрахунків. Матеріал дослідження відібрано з транскриптів політичних промов Володимира Зеленського, розміщених на офіційному сайті Президента. Наукова новизна отриманих результатів полягає в аналізі та систематизації комунікаційних стратегій і комунікаційних тактик у політичних виступах Володимира Зеленського після російського вторгнення. В основу дослідження покладено таксономію стратегій, до яких належать агітаційна стратегія, стратегія самопрезентації, інформаційно- інтерпретаційна стратегія, стратегія дискредитації, аргументативна стратегія та стратегія формування емоційного стану адресата. Наведеним комунікаційним стратегіям відповідають декілька відповідних комунікаційних тактик, які описані в статті.
Результати доводять, що стратегія формування емоційного стану адресата спостерігалася найчастіше в політичних промовах Володимира Зеленського щодо російського вторгнення. Іншими стратегіями, які можна було спостерігати досить регулярно, стали стратегія агітації та інформаційно- інтерпретаційна стратегія, реалізовані за допомогою різноманітних комунікаційних тактик.