РОЗВИТОК АСОЦІАТИВНИХ ЗВ'ЯЗКІВ ПРИ ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ (НА МАТЕРІАЛІ НІМЕЦЬКОГО РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ)

Автор(и)

  • Ольга НАЙДЕШ Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0002-2293-6921
  • Аліна БІЛОКОПИТА Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2022.841.36-44

Ключові слова:

асоціативний зв'язок, фонетична вмотивованість, компетентність в аудіюванні, рекламний слоган, символічне значення, мнемотехніка

Анотація

У статті розглядається розвиток асоціативних зв'язків при формуванні компетентності в аудіюванні (КА) на основі німецькомовного рекламного дискурсу. Здійснено аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців в напрямку формування компетентності в аудіюванні. Під час перевірки асоціативного потенціалу рекламного матеріалу застосована комплексна методика опрацювання інформації, що включає в себе аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, аналогію, описовий та статистичний (критерій хі-квадрат, коефіцієнт взаємної спряженості) методи. На основі окреслених аудитивних цілей в процесі розвитку КА було здійснено аналіз ключових компонентів рекламного матеріалу та доведено результативність рекламної кампанії, що базується на вірно сформованій звуковій картині торгової марки. В результаті фоносемантичного та фонетичного аналізу рекламного матеріалу виявлено прояв сталого асоціативного потенціалу в назві товару та рекламному слогані. Для вирішення поставлених завдань було класифіковано та опрацьовано 374 назви рекламних товарів і 618 рекламних слоганів на предмет взаємозв’язку між звуком та його змістом (символічним значенням звуків) та проведено диференціацію рекламного матеріалу за категорією представленого товару. При аналізі торгових марок прослідковується закономірність повтору голосних та приголосних звуків, що впливає на чіткість та лаконічність звучання. Ефективність фонетично-асоціативного зв'язку як додаткового інструменту в роботі із КА статистично доведена. При дослідженні рекламного слогану з огляду на фоносемантичні прийоми активізації асоціативного потенціалу слогану виявлено асонанс, алітерацію, ономатопею, синестезію, повтор, тавтологію, які безпосередньо формують фонетичну компетентність слухача. В роботі доведено, що домінування алітерації над асонансом серед рекламних слоганів надає їм гучності, ритмічності та виразності. Задля підтвердження висунутих припущень, запропоновано приклади вправ, що базуються на рекламному матеріалі з метою встановлення асоціативного зв'язку.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження


Переглядів анотації: 17

Опубліковано

2024-01-07

Як цитувати

РОЗВИТОК АСОЦІАТИВНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ПРИ ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ (НА МАТЕРІАЛІ НІМЕЦЬКОГО РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ). (2024). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 841, 36-44. https://doi.org/10.31861/gph2022.841.36-44

Схожі статті

1-10 з 56

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають