ПРОЄКТНО ОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ З ВИКОРИСТАННЯМ DLL: ДОСВІД ТА РЕФЛЕКСІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2025.852.44-52

Ключові слова:

підвищення кваліфікації, концепція DLL, проєкт практичної розвідки (ППР), європейська профільна сітка, практико-орієнтоване навчання, штучний інтелект

Анотація

У центрі уваги цієї статті – осмислення концепції проєктно-орієнтованого навчання вчителів у межах інноваційної програми Deutsch Lehren Lernen (DLL), започаткованої Goethe-Institut. Програма вирізняється тим, що органічно поєднує практико-орієнтоване підвищення кваліфікації із сучасними, науково обґрунтованими дидактичними підходами.

Дослідницькою базою для цієї розвідки стали власні професійні спостереження, неформальні розмови з колегами-викладачами, а також відкриті питання, що стосуються формату, змісту та доцільності проєктів практичної розвідки (ППР), які є невід’ємним компонентом програми DLL.

У статті розглянуто ті аспекти ППР, які, на думку авторів, потребують фахової дискусії, осучаснення або вдосконалення. Водночас запропоновано альтернативні шляхи розвитку професійних навичок у сфері викладання німецької мови як іноземної – з урахуванням індивідуального контексту кожного педагога.

Окрему увагу приділено гіпотезі щодо потенціалу ППР як джерела великого корпусу емпіричних даних, що можуть бути використані для створення навчальних програм та інструментів, зокрема на основі штучного інтелекту.

Здійснений комплексний аналіз переваг і викликів, пов’язаних із проєктною складовою частиною програми DLL, дає змогу окреслити потенційні напрями її подальшого розвитку та підвищити ефективність професійного стажування для викладачів.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Сергій КАНТЕМІР, ПВНЗ «Буковинський університет»

    кандидат філологічних наук, доцент,

    проректор з науково-педагогічної роботи,

    доцент кафедри фундаментальних юридичних дисциплін

    юридичний факультет

    ПВНЗ «Буковинський університет»

  • Юлія МЕЛЬНИК, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент,

    доцент кафедри германської філології та перекладу

    факультет іноземних мов

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Посилання

Shpihelhalter D. Mystetstvo statystyky: Pryiniattia arhumentovanykh rishen na pidstavi danykh; Per. z anhl. N. Lavskoi. K. : KM-BUKS, 2025. 384 s.

Altmann G. Statistik für Linguisten. Trier : Wissenschaftlicher Verlag, 1995. 242 S.

Best K.-H. Linguistik in Kürze. Göttingen, 2005. 154 S.

DLL 01: Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung / M. Schart, M. Legutke. München : Klett-Langenscheidt, 2012. 199 S.

DLL 04: Aufgaben, Übungen, Interaktion / H. Funk, Chr. Kuhn, D. Skiba, D. Spaniel-Weise, R. E. Wicke, J. Ricart Brede. München : Klett-Langenscheidt, 2014. 184 S.

Drösser Chr. Was macht KI mit unserer Sprache? Perspektiven auf ChatGPT und Co. Chr. Drösser. – Berlin : Dudenverlag, 2024. 92 S.

Kantemir S.O. Die statistische Analyse des semantischen Feldes der Farb¬bezeichnungen im Deutschen / S.O. Kantemir, V.V. Levickij. Glottometrics. № 11. Lüdenscheid : RAM-Verlag, 2005. S. 64–97.

Karagiannakis E. Das Europäische Profilraster für Sprachlehrende – Motivation statt Frustration! Fremdsprache Deutsch. Heft 57. Berlin : Schmidt-Verlag, 2017. S. 45–49.

Kohle H. Was ist eigentlich Crowdsourcing? URL: https://www.youtube.com/watch?v =hY01 wHvH-WA

Mateva G., Vitanova A., Tashevska S. Europäisches Profilraster für Studierende. Handbuch für Nutzerinnen und Nutzer. EPG, 2011-2013. 18 S. URL: https://egrid.epg-project.eu/sites/default/files/files/EGRID-Guide-DE-web.pdf

Nitschke P. Trainings planen und gestalten. Professionelle Konzepte entwickeln, Inhalte kreativ visualisieren, Lernziele wirksam umsetzen. 4. Aufl. Bonn : ManagerSeminare-Verlag, 2016. 287 S.

North B., Mateva G., Rossner R. Das Europäisches Profilraster für Studierende. EAQUALS 2013. 40 S. URL: https://www.goethe.de/resources/files/pdf22/EPR_Verffentlichung_Deutsch.pdf

Saunders, C., Werner, T., Helmbold, B. & Schart, M. Praxiserkundungen als Ansatz für Forschendes Lernen im Bereich Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. № 15 (2). 2020. S. 101–124. DOI: https://doi.org/10.3217/zfhe-15-02/0

Voerkel, P., & Krzelj, K. Konzeption und Wirkung von Aus- und Fortbildungsprogrammen im Bereich Deutsch als Fremdsprache am Beispiel von Deutsch Lehren Lernen: Einführung in den Themenschwerpunkt. KONTEXTE: Internationales Journal Zur Professionalisierung in Deutsch Als Fremdsprache. № 1(2). 2023. S. 1–5. DOI: https://doi.org/10.24403/jp.1335307

Завантаження


Переглядів анотації: 4

Опубліковано

2025-06-10

Як цитувати

ПРОЄКТНО ОРІЄНТОВАНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ З ВИКОРИСТАННЯМ DLL: ДОСВІД ТА РЕФЛЕКСІЇ. (2025). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 852, 44-52. https://doi.org/10.31861/gph2025.852.44-52

Схожі статті

1-10 з 110

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.