СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2024.850-851.113-122

Ключові слова:

інтерактивні методи, художній текст,, мотивація, цифрові технології, міждисциплінарність

Анотація

Стаття розглядає різні методики роботи з художніми текстами у процесі вивчення іноземної мови, що є актуальним у контексті розвитку сучасної освіти, орієнтованої на міждисциплінарність та інноваційність. У сучасному світі викладачам важливо не тільки ознайомлювати студентів із мовними структурами, але й залучати їх до активної участі у навчальному процесі, що сприяє розвитку комунікативних навичок та критичного мислення. Використання художніх текстів дозволяє студентам глибше зрозуміти культуру, історичні контексти та багатогранність англійської мови. Утім, робота з текстами художньої літератури зазвичай обмежується типовими методиками – питання на розуміння прочитаного, прослуханого тексту, переклад тощо. Запропоновані у статті методи дозволяють урізноманітнити заняття, а також врахувати сучасний рівень розвитку цифрових технологій (зокрема використання штучного інтелекту). Мета дослідження – розглянути інтерактивні методи роботи з художнім текстом при вивченні англійської мови.

Запропоновані методи дозволяють працювати як з оригінальними, так і з адаптованими художніми текстами. Автори поділяють методи на дві групи. Перша група методів передбачає роботу безпосередньо з самим лише словом (галерея цитат, інтерв’ю з персонажем, лист до автора, написання фанфіку). Друга група апелює до художнього тексту як до твору мистецтва, і тут робота зі словом спирається також на використання можливостей інших видів мистецтва ‒ живопису, музики тощо (книжкові ілюстрації та саундтреки, віртуальні тури, створення мемів).

Інтерактивні методи дозволяють не тільки покращити розуміння тексту, але й підвищити мотивацію студентів до вивчення англійської мови. Кожен із методів спрямований на активізацію пізнавальної діяльності студентів, розвиток їхніх творчих здібностей, критичного та аналітичного мислення, а також сприяє формуванню практичних навичок володіння мовою. Студенти більш активно беруть участь у процесі навчання, що позитивно впливає на їхню мотивацію та зацікавленість у вивченні англійської мови.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Альона МАТІЙЧАК, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент

    доцент кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

  • Ірина МУРАДХАНЯН, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент

    доцент кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

  • Оксана ПЕТРЕНКО, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент

    доцент кафедри лінгвістики та перекладу

    Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

Посилання

Berezina, D. O. Fenomen fanfiction: pravyla hry bez pravyl. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia: Filolohiia. Literaturoznavstvo, 2009. 124 (111), 8–13.

Boita, V. Stvorennia memiv yak zasib pidvyshchennia chytatskoi kompetentnosti ta rivnia zapamʼiatovuvannia navchalnoho materialu z literatury u koledzhakh khudozhno-estetychnoho profiliu. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, X(103), Issue: 265, 2022. Р. 17–20.

Domarenko, M. V. Vykorystannia neiromerezh dlia provedennia zaniat z inozemnoi movy v ZVO (naprykladi anhliiskoi movy). Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Filolohiia, 2023. 62 (3), 7–10.

Hodovanets, N. I., & Lehan, V. P. Korotkyi ohliad interaktyvnykh metodiv navchannia inozemnoi movy. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota», 2017. Vyp. 1(40), 60–62.

Medvedchuk, A. V. Interaktyvni metody navchannia inozemnoi movy. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia». Pedahohichninauky, 2018. 2(16), 307–311.

Novak, I. Interaktyvni metody navchannia inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity. Innovatsiina pedahohika, 2021. 1(32), 122–125.

Onuchak, L. V. Interaktyvni metody navchannia inozemnykh mov studentiv nemovnykh spetsialnostei. Pedahohichni nauky, 2023. 102, 68–75.

Rohulska, O., Tarasova, O., & Roskvas, I. Analitychne chytannia khudozhnikh tvoriv yak nevidiemna skladova navchannia inozemnoi movy. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pedahohichni nauky, 2021. 1(24), 393–416.

Samokhvalova, M. Vykorystannia tvoriv anhliiskoi khudozhnoi literatury yak tekstiv dlia navchannia anhliiskoi movy. Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky, 2014. 6, 191–193.

Sydorenko, I. Interaktyvni metody u navchanni inozemnoi movy profesiinoho spriamuvannia. Access: https://kamts1.kpi.ua/sites/default/files/files/02_%20Sydorenko_interactyvni_metody.pdf.

Завантаження


Переглядів анотації: 2

Опубліковано

2025-01-29

Як цитувати

СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ. (2025). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 850-851, 114-123. https://doi.org/10.31861/gph2024.850-851.113-122

Схожі статті

1-10 з 69

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.