BESONDERHEITEN DER ENTWICKLUNG DER KOMMUNIKATIVEN KOMPETENZ VON FRAUEN MIT MIGRATIONSGRUND IM RAHMEN DES PROJEKTS INQUA
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2024.850-851.85-98Ключові слова:
комунікативна компетентність, моделі комунікації, техніки комунікаціїАнотація
Стаття має на меті ознайомити освітню і наукову спільноту з проєктом InQua і тим, як саме в рамках цього проекту відбувається розвиток комунікативної компетентності у жінок з міграційним підґрунтям. До завдань наукової праці належало: ознайомити з метою, завданнями, і результатами проекту; з'ясувати суть поняття комунікативна компетентність, професійно орієнтована комунікативна компетентність; представити моделі і техніки розвитку комунікативної компетентності та їх ефективність. Проект InQua – це програма підвищення кваліфікації для жінок, які прагнуть стати консультантом/ коучем у соціальній сфері. Після завершення курсу учасниці проекту повинні вміти використовувати моделі і техніки у вибудовуванні комунікації, самостійно проводити системне консультування, орієнтуючись на цілі і ресурси. У процесі навчання учасниці проєкту мали можливість практично використовувати набути навички і вміння, тобто моделювати й імітувати різні життєві ситуації, які можуть виникати під час консультування/коучінгу. Після моделювання здійснювався аналіз імітованих ситуацій як учасницями моделювання, так і досвідченим коучем. Учасниці проекту охоче брали участь в обговоренні, оскільки така діяльність сприяла не лише формуванню мовних і комунікативних навичок, а й розвивала професійноорієнтовану комунікативну компетентність. Отриманні знання сприяли кращому інтегруванню в німецькомовне суспільство та створювали умови для професійного та всебічного розвитку особистості. На різних етапах наукового пошуку використовувалися теоретичні методи дослідження (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення).
Завантажити
Посилання
Androshchuk, I. (2022). Komunikatyvna kompetentnist yak vazhlyvyi zasib efektyvnoi vzaiemodii uchasnykiv osvitnoho protsesu. Molod i rynok. Shchomisiachnyi naukovo-pedahohichnyi zhurnal Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka. Osvitni pedahohichni nauky. Drohobytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Ivana Franka. №3-4 (201-202). S. 34-38.
Berne E. (1976). Ich bin o.k. - Du bist o.k.: Wie wir uns selbst besser verstehen und unsere Einstellung zu anderen verändern können - Eine Einführung in die Transaktionsanalyse. Das Standardwerk der Transaktionsanalyse. Rowohlt Verlag GmbH. 1976. 331 S.
Blog Softskills (2017). Kommunikation. Das 4-Ohren-Modell / Kommunikationsquadrat / Vier Seiten einer Nachricht einfach erklärt. 2017. URL: https://projekte-leicht gemacht.de/blog/softskills/kommunikation/4-seiten-modell/
Bülow-Fischer S. (2024) Modul: Kommunikation und Gesprächsführung. 2024. Lehrmaterialien. Copyright. Projekt. InQua.
Bohinc T. (2022). Kommunikationstechniken. Projektmagazin. URL: https://www.projektmagazin.de/glossarterm/kommunikationstechniken
Bulhakova, V. (2005) Adaptuvaty liudynu do zhyttia. Do pytannia pro spivvidnoshennia poniat “komunikatyvna kompetentnist” ta “komunikatyvna kompetentsiia”. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh. №6 (16). S. 82-86.
Chernysh V.V. (2015). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia u maibutnikh ucheteliv profesiino oriientovanoi anhlomovnoi kompetenttsii v hovorinni : avtoref. dys. ….dokt. filol nauk ; Kyivskyi natsionalnyi linhvistychnyi universytet. Kyiv, 46 s.
Fischer-Epe M. (2017). Eingeleitet von Friedmann Schulz von Thun. Coaching: Miteinander Ziele erreichen. Rowohlt Taschenbuch Verlag. 2017. 255 S.
Ivannikova O., Harachuk T. (2023). Movno-komunikatyvna kompetentnist pedahoha: istoryko-teoretychnyi aspekt. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Pedahohika. Vyp. 61. Tom 1. S. 307-314.
Mai J. (2024). Kommunikationsmodelle: 7 wichtige Modelle im Überblick. URL: https://karrierebibel.de/kommunikationsmodelle/
Migge B. (2024). Personal Coach. Verfahren und Inhalte im Überblick Coaching: Definition und Abgrenzung. Kommunikation für Coaches (Teil 1). Studienheft. Fernstudienzentrum Hamburg. S. 35-36.
Kapska L. (1997). Pedahohika zhyvoho slova: navch.-metod. posibnyk. Kyiv: IZMN. 140 s.
Mamchur L.I. (2006). Movna i komunikatyvna kompetentnist osobystosti: sut i kharakterni oznaky. Zbirnyk naukovykh prats. Pedahohichni nauky. Khersonskyi derzhavnyi universytet. № 42. S. 193-197.
Moritz A. (2022). Der Soft Skills Würfel. 26 Soft Skills in 6 Kompetenzfeldern.
2006-2022. URL: https://www.soft-skills.com/soft-skills-wuerfel/
Roelcke T. (2020). Berufssprache und Berufliche Kommunikation – eine konzeptionelle Klärung. Sprache in Beruf. Franz Steiner Verlag, Stuttgart. S. 3–17. URL: https://bibb-dspace.bibb.de/rest/bitstreams/11c56a14-0eef-4681-9d11-03342516262e/retrieve
Sibil O. (2004). Kompetentnist vypusknyka shkoly. Zavuch. №8 (194). S.11-12.
Schulz von Thun (2023). Miteinander reden 1-4 (Faltschachtel): Störungen und Klärungen / Stile, Werte und Persönlichkeitsentwicklung / Das «Innere Team» und situationsgerechte Kommunikation / Fragen und Antworten. Taschenbuch – Sonderausgabe. In. URL https://www.schulz-von-thun.de/die-modelle/das-riemann-thomann-modell)
Stewart I., Joines V. (2015). Die Transaktionsanalyse. Herder. 454 S.
Volfovska T. (2001). Komunikatyvna kompetentnist molodi yak odna iz peredumov dosiahnennia zhyttievoi mety. Shliakh osvity. №3. S.13-16.
Vorhabenbeschreibung für Integrationsprojekte (2022-2024). Projektträger Bin. e. V.
Yukhno N.V. (2022). Sut i struktura inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti fakhivtsiv. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky, Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V. N. Karazina, Kharkiv, 2022. Issuue 51. S. 113-118.