Легітимність публічної влади в Україні під час воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.31861/2g3g8n53Ключові слова:
легітимність публічної влади, публічна влада в Україні, воєнний стан, демократія, євроатлантичний вибір України, політична системаАнотація
У статті розглядаються основні проблеми легітимності публічного влади в Україні за умов воєнного стану, коли електоральний механізм поступається іншим засобам підтримання сприйняття народом законності діючої державної влади.
Проблеми легітимності публічної влади тісно пов’язані із загальними проблемами конституційно-правових принципів функціонування публічної влади в Україні. Констатується, що аналіз останніх наукових праць з вказаної теми засвідчив, що розгорнутого системного дослідження легітимності публічного управління під час війни в українській політичній науці донедавна ще не здійснювалось. Експерти, як правило, вивчали певні аспекти проблеми державного управління під час воєнного стану.
Заявлено, що метою даної статті є аналіз й оцінка легітимності сучасної публічної влади України в контексті її впливу на стабільність політичної системи та соціальної системи загалом. Підкреслюється, що орієнтація діючої влади виключно на публічні, пропагандистські технології без реального їх підкріплення управлінськими рішеннями на користь широких верств народу може призвести до протилежних задуманим наслідків, тобто до владної делегітимізації. Це є дуже небезпечним під час війни, адже підриває національну єдність у протистоянні агресивному ворогу.
Робиться висновок, що за умов неможливості здійснення політичних виборів електоральна легітимація має замінюватися поточною легітимацією публічної влади. Базисом поточної легітимації публічної влади має стати стратегічна, системна та ефективна комунікація між органами державної влади та народом, яка має на меті формування високого рівня довіри між ними. Висувається рекомендація, що в урядовій інформаційній політиці слід орієнтуватися на чіткий баланс між провладним PR та політичними рішеннями в інтересах більшості українського народу. Тільки у такий спосіб можна забезпечити необхідний рівень поточної легітимності публічної влади.
Завантажити
Посилання
Bilotserkivsʹka, O.M. 2024. Lehitymnistʹ instytutiv mistsevoho samovryaduvannya: vyklyky administruvannya ta stratehiyi stiykosti v umovakh voyennoho stanu. Aktualʹni problemy filosofiyi ta sotsiolohiyi. 2: 210-218 (Іn Ukrainian).
Mishchenko, M. 2017. Ukrayintsi zliva napravo. Razumkova Tsentr. URL: http://razumkov.org.ua/ statti/ukraintsi-zliva-napravo (Іn Ukrainian).
3.Scholte, J.A. 2019. Sources of Legitimacy in Global Governance. Outlines of global transformations: politics, economics, law. 12(3): 47-76. URL: https://doi.org/10.23932/ 2542-0240-2019-12-3-47-76.
Zakon Ukrayiny «Pro pravovyy rezhym voyennoho stanu». 2015. Vidomosti Verkhovnoyi Rady (VVR). 28: 250-273. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19#Text (Іn Ukrainian).
Easton, D. 1965. A systems analysis of political life. New York: Wiley. 507.
Berger, P., Luckmann, Т. 1966. The Social Construction of Reality: Treatise in the Sociology of Knowledge. United States: Anchor Books. 240.
Stteffek, J. 2000. The power of rational discourse and the legitimacy of international governance. European University Institute. 46: 78-98. URL: http://cadmus. eui. eu/bitstream/handle/1814/1686/00_46. pdf?sequence=1
Karashchuk, A., Karashchuk, M. 2024. Lehitymnistʹ derzhavnoyi vlady v suchasniy Ukrayini. Politology Bulletin, 93: 124-137 (Іn Ukrainian).
Batrymenko, O., Karaschuk, A. 2023. Ways of Legitimizing power in european countries: The days of science of the faculty of philosophy-2023. 537. URL: https://search. app?link=https%3A%2F%2Fdaysofscience-knu. net. ua%2Findex. php%2Fconference%2Fissue%2Fview%2F12%2F7 9&utm_ campaign=aga&utm_source=agsadl1%2Csh%2Fx%2Fgs%2Fm 2%2F4









