Сканування тривимірних об'єктів методами фотограмметрії з використанням LiDAR та мобільних обчислень
DOI:
https://doi.org/10.31861/sisiot2024.2.02007Ключові слова:
фотограмметрія, захоплення обʼєкта, мобільний пристрій, swift, 3D модельАнотація
Тривимірні моделі об'єктів широко використовуються в різних сферах, у тому числі в науці, будівництві, медицині та індустрії розваг, що робить завдання створення таких моделей дуже актуальним. Основною метою цієї роботи є розробка мобільного застосунку, який використовує методи фотограмметрії для сканування обʼєктів. Основною перевагою фотограмметрії є низькі вимоги до апаратного забезпечення, але водночас вона забезпечує відносно високу точність отриманих моделей. Крім того, програма використовує сенсор LiDAR смартфона для покращення якості зйомки, особливо для низькотекстурованих обʼєктів. Датчик LiDAR дозволяє точно вимірювати відстань між пристроєм і об’єктом, що важливо для отримання інформації про розмір та положення обʼєкта. Для побудови 3D-моделі обʼєкта із серії зображень програма використовує Object Capture API, доступний в операційних системах iOS, iPadOS та macOS. Цей API повністю використовує вбудовані GPU і блок нейронної обробки (NPU) для побудови та теселяції хмари точок і створення полігональної сітки моделі. Програма була розроблена для iPhone, які оснащені датчиком LiDAR, використовуючи мову програмування Swift, SwifUI для інтерфейсу користувача та RealityKit для Object Capture API. Створений застосунок підтримує три режими роботи: сканування обʼєкта, реконструкція моделі та попередній перегляд моделі. Щоб спростити процес зйомки обʼєкта, програма може автоматично робити фотографії обʼєкта та надавати вказівки і рекомендації користувачеві. Ці рекомендації містять поради щодо оптимальних умов освітлення, розташування камери, а також проміжний вигляд хмари точок. Після завершення зйомки обʼєкта програма переходить в режим реконструкції, який використовує отримані, під час зйомки, фотографії та дані хмари точок. Цей процес включає вирівнювання зображення, генерацію детальної хмари точок, генерацію полігональної сітки моделі, генерацію текстури і карти нормалей, а також оптимізацію моделі. Після реконструкції, користувач може отримати модель в форматі файлу USDZ та переглянути її за допомогою системних засобів. Після цих кроків було створено дві тестові моделі барабану та садової фігури із задовільною якістю та точністю, зберігаючи початковий розмір сканованих обʼєктів. Отримані тривимірні полігональні моделі можна експортувати в різні 3D-редактори та спеціалізовані програми.
Завантажити
Посилання
Nvidia, "What Is Photogrammetry?" [Online]. Available: https://blogs.nvidia.com/blog/what-is-photogrammetry.
T. Luhmann, S. Robson, S. Kyle, and J. Boehm, Close-Range Photogrammetry and 3D Imaging, 4th ed. Berlin, Germany: De Gruyter, 2023.
"The Basics of LiDAR – Light Detection and Ranging – Remote Sensing," [Online]. Available: https://www.neonscience.org/resources/learning-hub/tutorials/lidar-basics.
Polycam, "3D Scanner, LiDAR, 360," [Online]. Available: https://poly.cam.
3Dflow, "3DF Zephyr – the photogrammetry software solution," [Online]. Available: https://www.3dflow.net/3df-zephyr-photogrammetry-software/.
The Swift Project, "Swift Language Documentation," [Online]. Available: https://www.swift.org/documentation.
Apple Inc., The Swift Programming Language, Swift 5.7 ed. Apple Inc., 2022.
The LLVM Project, "Overview and Documentation," [Online]. Available: https://www.llvm.org.
Apple Inc., "SwiftUI Framework Documentation," [Online]. Available: https://developer.apple.com/documentation/SwiftUI.
Apple Inc., "RealityKit Framework Documentation," [Online]. Available: https://developer.apple.com/documentation/realitykit.
Apple Inc., "Object Capture API Documentation," [Online]. Available: https://developer.apple.com/documentation/realitykit/realitykit-object-capture.
E. Hollemans, "The Neural Engine – what do we know about it?" [Online]. Available: https://github.com/hollance/neural-engine.
Blender Foundation, "Blender – a 3D modelling and rendering software," [Online]. Available: https://www.blender.org.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Безпека інфокомунікаційних систем та Інтернету речей

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.