Особливості розвитку сучасного інформаційного суспільства

Автор(и)

  • Олександр Соснін професор, Інститут держави і права ім. В. М. Корецького Національної академії наук України Автор https://orcid.org/0000-0003-4188-0887
  • Аліса Кононець Студентка НТУ України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», м. Київ Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2022.11.235-249

Ключові слова:

інформація, комунікація, інформаційно-комунікаційна діяльність, інформаційно-комунікаційна функція, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Комплексне охоплення кола питань, що існують навколо проблем комунікації в сучасному світі, крім обговорення норм дотримання сучасною людиною правил поведінки відносно сенсу інформаційних повідомлень, які розповсюджуються у соціумі, особливо прискіпливо розглядаються технологічні аспекти організації інформаційно-комунікаційної діяльності, яка включає три компоненти: Internet, який став планетарним явищем; надійність і безпека апаратних та програмних комплексів, які забезпечують виконання державою інформаційно-комунікаційної функції; засоби взаємодії інформаційно-комунікаційних систем, які забезпечують інформаційно-комунікаційну функцію і її безпеку в суспільстві.
За таких умов стає актуальним вивчення проблем інформаційно-комунікаційної діяльності в суспільстві і визначається вже не тільки сенсом переданої інформації, а й простором, у якому вона поширюється. З огляду на суспільно значимі інтереси формування сучасного національного інформаційно-комунікаційного простору, в якому пересічному громадянину можна отримати потрібну інформацію.
Підкреслено, що з точки зору існуючих політико-правових норм, мають бути враховані: досвід роботи глобальних мереж, як то Internet, який багато в чому відповідає цим вимогам; наявність універсальних протоколів, які дозволяють передавати будь-яку інформацію таким чином, щоб її міг отримати будь-який реципієнт; можливість використовувати засоби комунікації і суспільно-значимої інформації в особистому спілкуванні, зокрема актуальної інформації, з метою професійного зростання; освіти або наукової діяльності з можливістю організації складної комунікації: окремих індивідів, індивіда із групою, груп із групами з метою продуктивного інформаційного обміну та поширення інформації в електронних публікаціях, базах даних, спільної роботи.
Констатовано, що при неможливості отримати, зрозуміти, усвідомити або засвоїти інформацію, що передається, комунікація неможлива, так само, як і організація розвиту роботи на відстані, переведення реальних науково-освітніх або виробничих процесів обслуговування в online. Щоби розуміти та ефективно використовувати інформацію, яку постачає навколишнє інформаційно-комунікаційне середовище, потрібно мати відповідні знання. Сьогодні величезна кількість населення сучасних країн, насамперед, квазіінтелектуальна молодь, не маючи ґрунтовної освіти, під впливом розвитку новітніх ІКТ, несвідомо захоплюючись комп’ютерізацією, електронними іграми тощо, мислить фрагментарно і поверхнево, і, на жаль, досить часто перетворюються в аватарів, безглуздо пересуваючись у віртуальному просторі.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Ayzekson V. Innovatory. Yak hrupa khakeriv, heniyiv ta gikiv zdiysnyla tsyfrovu revolyutsiyu. Kyyiv: Nash format, 2017. 488 s.

Luman N. Real’nost’ massmedya / Per. s nem. A. YU. Antonovskoho. M.: Praksys, 2005. 256 s.

Mamardashvyly M. K. Vvedenye v fylosofyyu. Mamardashvyly M. K. Neobkhodymost’ sebya. Lektsyy, stat’y, fylosofskye zametky. M.: Labyrynt, 1996. S. 7-154.

Filosofiya informatsiyno-komunikatyvnoho suspil’stva: teoretyko-metodolohichnyy kontekst: monohrafiya / V. H. Voronkova, O. V. Sosnin, V. O. Nikitenko, M. YU. Maksymenyuk, za red. d. filosof. nauk, prof. V. H. Voronkovoyi; Zaporiz’ka derzhavna inzhenerna akademiya. Zaporizhzhya: ZD1A, 2016. 276 s.

Завантаження


Переглядів анотації: 68

Опубліковано

2022-12-14

Як цитувати

Соснін, О., & Кононець, А. (2022). Особливості розвитку сучасного інформаційного суспільства. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 11, 235-249. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2022.11.235-249