МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ ЗА ЗМІШАНИМ МЕТОДОМ (БУКОВИНА, ПЕРША ПОЛОВИНА ХХ СТ.)

Автор(и)

  • Ольга ГОМЕНЮК Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0002-5110-4016
  • Тетяна КОЛІСНИЧЕНКО Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0001-5312-0522

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2024.848.72-82

Ключові слова:

граматичний матеріал, змішаний метод, навчальна програма, методика навчання, іноземні мови

Анотація

Особливість навчання іноземних мов полягає не лише в опануванні загальних знань, а й у формуванні навичок комунікативної компетенції, практичних навичок, необхідних у щоденній практиці або у взаємодії з представниками іншомовного суспільства.

Анотована стаття сфокусована на аналізі розвитку і становлення методики навчання граматичного матеріалу англійської та німецької мов у школах Буковини в першій половині XX ст. на основі змішаного методу навчання.

Порівняння передумов розвитку і становлення методики навчання граматичної компетенції англійської та німецької мов у школах Буковини в період з 1932 р. по 1940 р., а також розкриття особливостей формування репродуктивних та рецептивних граматичних навичок на визначеній території і в окреслених часових межах визначають мету дослідження. Ключовим у навчанні граматики іноземної мови видається формування в учнів базових 

 граматичних навичок як важливого компоненту для подальшого навчання аудіювання, читання та говоріння. Тому питанню коректного підбору та послідовності викладання граматичного матеріалу приділялась значна увага в тогочасних навчальних програмах.

Пояснення граматичних явищ німецької та англійської мов відбувалося рідною мовою, супроводжувалося прикладами з текстів і закріплювалось виконанням вправ. Відмінність навчання граматичного матеріалу зазначених мов полягала і в структурі граматичних додатків, до яких входили не тільки правила і таблиці, а й додаткові вправи на закріплення граматичних конструкцій та особисті пояснення авторів підручників. Новітнім підходом у тогочасних підручниках були рекомендації спілкуватись з носіями мови (наприклад, листування), що позитивно впливало на опанування іноземною мовою як на граматичному, так і лексичному рівнях.

Встановлено, що навчання граматичного матеріалу за змішаним методом виступало одним із засобів формування граматично-правильного та лексично-коректного усного мовлення. Практичне застосування (говоріння) закріплювало розуміння базових правил граматики та концентрувалось на їх коректному застосуванні. Важливу роль у навчанні граматичного матеріалу відігравало читання автентичної літератури. Вправи на переклад містили завдання на порівняння граматичних структур різних мов та зосереджувались на формуванні вміння використати їх в контексті та здатності їх коректного підбору в мовленні.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Ольга ГОМЕНЮК, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    доктор філософії (педагогіка),

    асистент кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів

  • Тетяна КОЛІСНИЧЕНКО, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    кандидат філологічних наук, доцент,

    доцент кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів

Опубліковано

2024-05-29

Як цитувати

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ ЗА ЗМІШАНИМ МЕТОДОМ (БУКОВИНА, ПЕРША ПОЛОВИНА ХХ СТ.). (2024). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 848, 72-82. https://doi.org/10.31861/gph2024.848.72-82

Схожі статті

1-10 з 95

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають