ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ СИТУАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТА ОПРАЦЮВАННЯ ДИСКУСІЙНИХ ПИТАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2023.843.84-92

Ключові слова:

інтерактивне навчання, інтерактивна технологія, технологія ситуативного моделювання, технологія опрацювання дискусійних питань, уроки іноземної мови

Анотація

 статті розглянуто теоретичні основи інтерактивного навчання, зокрема особливості визначення понять «інтерактивне навчання» та «інтерактивна технологія», здійснено класифікацію інтерактивних технологій навчання, визначено етапи розробки інтерактивних технологій навчання та критерії ефективності їх застосування у навчальному процесі. Виявлено, що інтерактивне навчання є організованою взаємодією здобувачів освіти між собою та вчителя зі здобувачами, що забезпечує зануреність у роботу з певним рівнем активності всіх її учасників і сприяє інтенсифікації комунікації у навчальному процесі. Наголошується, що провідними принципами зазначеного виду навчання вважаються: принцип діалогічної взaємoдiї, принцип кooпepaцiї й cпiвpoбiтництвa, принцип ігрової чи тpeнiнгoвої opгaнiзaцiї навчального процесу. У статті проаналізовано такі інтерактивні технології ситуативного моделювання як: рольова гра, мовні ігри, драматизація, пісні-вправи або пісні-ігри використання яких у процесі вивчення іноземної мови удосконалює увагу, креативність, процеси запам’ятовування здобувачів, підвищує інтерес до вивчення мови, строрює захоплюючу атмосферу навчального процесу, активізує мовленнєву діяльність тощо. Наводяться приклади застосування рольових ігор, ігор-загадок, лексичних, фонетичних, орфографічних та граматичних ігор, ігрових ситуацій для розвитку вмінь та навичок спілкування іноземною мовою. Серед інтерактивних технологій ефективним визначено технологію опрацювання дискусійних питань, як метод прес; зміна позиції; зайняття позиції «за» чи «проти», застосування яких сприяє пошуково-пізнавальній діяльності здобувачів, розвитку їх самореалізації, розкриття свого творчого потенціалу тощо. Наведено приклади застосування на уроках іноземної мови таких інтерактивних технологій опрацювання дискусійних питань як словесна дуель та дискусії в міні-групах, застосування яких може варіюватися від простого обговорення проблеми до прес-конференції із визначених проблем, від рольових та групових ігор до захисту проєктів. 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження


Переглядів анотації: 186

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ СИТУАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ТА ОПРАЦЮВАННЯ ДИСКУСІЙНИХ ПИТАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. (2023). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 843, 84-92. https://doi.org/10.31861/gph2023.843.84-92

Схожі статті

1-10 з 106

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.