ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ РЕКЛАМНОГО ТЕКСТУ (НА МАТЕРІАЛІ НІМЕЦЬКОМОВНОЇ РЕКЛАМИ)
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2021.831-832.174-186Ключові слова:
рекламний текст, композиційні блоки, слоган, рекламний заголовок, прагматика рекламного текстуАнотація
У статті розглянуто основні особливості композиції рекламних текстів у німецькомовному середовищі. Матеріалом дослідження обрано тексти зі сфери рекламування жіночого одягу, створених німецькою мовою, з популярних німецьких сайтів онлайн- магазинів та журналів «Kenwood», «ALDI», «KIK» та ін.
Проведено аналіз функціонування композиційних блоків у текстах німецької реклами, досліджено особливості створення реклами в рамках німецького мас-медійного дискурсу. Охарактеризовано основні композиційні елементи рекламного тексту та, відповідно, подано лексико-семантичний аналіз кожної з його композиційних частин.
Для вирішення поставлених конкретних завдань у роботі було використано такі методи: метод лінгвістичного спостереження з наступними процедурами систематизації та класифікації мовних фактів. Методи структурно-семантичного аналізу для визначення особливостей композиційної структури рекламного тексту.
Не зважаючи на те, що рекламні тексти мають переважно невеликий обсяг, цікавим є дослідження їхньої композиційної будови та лексико-семантичного наповнення кожної композиційної складової. Композиція рекламного тексту є опціональною та залежить головним чином від прагматичних цілей конкретного рекламного тексту. Так, слід говорити про семантику та прагматику композиційних блоків. Проте, існує певний структурний шаблон для створення рекламного тексту, що враховує усі можливі цілі та інтенції автора реклами.
У статті окрема увага приділена слогану та заголовку, як важливим композиційним елементам рекламного тексту, адже вони виконують одночасно як інформативну, так і спонукальну функції. Безпосередню інформацію про товар, що продається, читач дізнається із основного композиційного блоку рекламного тексту. Заключна частина також має свою прагматичну мету і види втілення. Дослідження рекламного тексту приводить до висновку, що його композиція є динамічною і залежить не тільки від мети створення, але й від обраної для її утворення моделі.