ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ НІМЕЦЬКОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ ОБЛІКУ ТА АУДИТУ
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2025.852.87-96Ключові слова:
тематична група, класифікація, гіперо- гіпонімійні зв’язки, структурний типАнотація
Стаття присвячена упорядкуванню терміносистеми обліку та аудиту німецької мови, її класифікації та уніфікації, що дозволить спрогнозувати її подальший розвиток, відкриє перспективу вивчення інших терміносистем. Об’єктом дослідження є німецька термінологія обліку та аудиту. Предметом дослідження є тематична організація німецької термінології обліку та аудиту, її гіперо- гіпонімійних зв’язки.
Матеріалом дослідження слугували 6000 термінів обліку та аудиту, які були виписані зі спеціальної науково-технічної літератури – підручників, посібників, періодичних видань, а також у лексикографічних праць: перекладних, тлумачних і термінологічних словниках, словниках іншомовних слів, енциклопедичних виданнях.
Метою дослідження є встановлення лексико-семантичної специфіки аналізованої терміносистеми та опис тематичних груп термінів обліку та аудиту в німецькій мові,
На основі семантичних характеристик поділяємо всі досліджувані німецькі терміни обліку та аудиту на 10 тематичних груп:
- Назви операцій, дій і процесів
- Назви властивостей, якостей, ознак та станів
- Назви показників, величин та одиниць вимірювання:
- Назви документів, форм платежів:
- Назви цінних паперів:
- Назви установ, закладів та їх структурних підрозділів:
- Назви фізичних осіб:
- Назви грошей, грошових знаків:
- Назви економічних законів:
- Назви економічних теорій, алгоритмів, моделей
Системність понять обліку й аудиту простежується у гіперо- гіпонімійних зв’язках, які групують терміноодиниці за двома структурними типами: «деревовидними», де кожен наступний компонент послідовно «розгалужує» свої зв’язки за певною спільною семою, і «ялинковидними».
Завантажити
Посилання
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Габідулліна А.Р., Колесніченко О.Л. Методологія сучасних лінгвістичних досліджень: навчальний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2019. 322 с.
Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів. К.: Вища школа, 1985. 360 с.
Панько Т.І., Кочан І.М., Мацюк Г.П. Українське термінознавство: [монографія]. Львів: Світ, 1994. 216 с.
Покровська О.А. Німецька термінологія ринкових відносин: дис. ... канд. філол. наук: 10.02.04 «Германські мови». Харків: Харківський держ. ун-т, 2020. 207 с.
Kiyko S., Rubana Ye. Computergestützte Erstellung von zweispra¬chigen Fachwörterbüchern. PNAP: Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej. Poland: Educator, 2022. Vol. 55. Nr. 6. Pp. 25-31.
REFERENCES
Gabidullina A.R., Kolesnichenko O.L. Methodology of modern linguistic research: a textbook. Sloviansk: B.I. Matorin Publishing House, 2019. 322 с.
Hanych D.I., Oliynyk I.S. Dictionary of linguistic terms. K.: Vysha Shkola, 1985. 360 с.
Panko T.I., Kochan I.M., Matsiuk H.P. Ukrainian terminology: [monograph]. Lviv: Svit, 1994. 216 с.
Pokrovska O.A. German terminology of market relations: PhD thesis: 10.02.04 ‘Germanic languages’. Kharkiv: Kharkiv State University, 2020. 207 с.
Kiyko S., Rubana Ye. Computer-aided creation of bilingual specialised dictionaries. PNAP: Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej. Poland: Educator, 2022. Vol. 55. Nr. 6. Pp. 25-31.