Діяльність Аль-Каїди в інтернет-просторі: форми, види та інструменти

Автор(и)

  • Оксана Звоздецька Кандидат історичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин та суспільних комунікацій Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0003-2623-7615
  • Степан Кувік Магістрант спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Автор
  • Олег Федорчук Кандидат юридичних наук, старший викладач кафедри правових та інформаційних технологій Хмельницького інституту соціальних технологій Автор https://orcid.org/0000-0001-9057-3133

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2023.12.215-229

Ключові слова:

соціальні медіа, терористичні організації, медіатероризм, медіаконтент, Аль-Каїда

Анотація

Стаття присвячена аналізу медіаконтенту однієї з найбільших міжнародних терористичних організацій – Аль-Каїди в умовах посилення медіатероризму в сучасному глобалізованому світі.
Дослідники констатують, що як і Ісламська держава (ІД), Аль-Каїда робила ставку на ефективне використання соціальних медіа в своїй діяльності: вербування прихильників терористів, заклики до терористичних атак, пропаганди жорстокості та насилля. Аль-Каїда розробила успішну медіастратегію, спрямовану проти країн західного світу, головним чином, проти США. У той же час, інформаційні операції Аль-Каїди проти Заходу, організовані у цифровому просторі, не досягли такого резонансу, як у ІД. Вони були спрямовані, головним чином, на висвітлення слабких сторін держав західного світу.
Основними напрямками використання соціальних медіа Аль-Каїдою є: пропаганда тероризму, залякування, оперативне планування та координація терористичних актів, вербування та навчання прибічників, збір розвідувальних даних та цілей, фінансування ТО.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Chomu IDIL prodovzhuie isnuvannia: terorysty buduiut mediaimperiiu. 2020. 24 Kanal. https://24tv.ua/idil-teroristi-zalyakuyut-svit-cherez-media-ta-sotsmerezhi_n1429314

Karpchuk N.P. 2020. «Initsiatyvy Yevropeiskoho Soiuzu v borotbi z propahandoiu teroryzmu». Politychni nauky 2: 15-20. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2020/nov/22649/

Mazur Pshemyslav, i Anna Netreba. 2020. «E-dzhykhad. Informatsiina borotba Al-Kaidy y Islamskoi derzhavy na «Stezhtsi Boha»: vybrani pryklady». Mizhnarodni vidnosyny, suspilni komunikatsii, rehionalni studii 1: 81-93. https://relint.vnu.edu.ua/index.php/relint/article/view/130/115

Parfeniuk I.M. 2020. «Informatsiinyi teroryzm yak novitnii zasib informatsiino-psykholohichnoho vplyvu». Digital media: stanovlennia novitnoi komunikatsii: kolekt. monohrafiia. Kyiv: Vyd. tsentr KNUKiM, 107-119. http://kzgizh.knukim.edu.ua/images/nauka/kolektyvna-monohrafiia_digital-media-stanovlennia-novitnoi-komunikatsii.pdf

Rezolyutsiya 2161. 2014, prinyataya Sovetom Bezopasnosti na yego 7198-m zasedanii 17 iyunya 2014 goda. URL: https://documents-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N14/433/00/PDF/N1443300.pdf?OpenElement

Veimann, Habryэl. 2006. Spetsdoklad № 116. Kak sovremennыe terrorystы yspolzuiut Ynternet, 3 zhovtnia 2006 r. Ukrayna krymynalnaia. URL: https://cripo.com.ua/likbez/p-24673/

Abdul Mohsen Abdallah Ibrahim al Charekh. 2014. United Nations Security Council. URL: https://www.un.org/securitycouncil/sanctions/1267/aq_ sanctions_list /summaries/individual/abdul-mohsen-abdallah-ibrahim-al-charekh

Alarid, Maeghin. 2016. Recruitment and Radicalization: The Role of Social Media and New Technology. PRISM. National Defense University: 313-329. https://cco.ndu.edu/Portals/96/Documents/books/Impunity/CHAP_13%20Recruitment%20and%20Radicalization.pdf?ver=2017-01-19-102815-587

Callahan, Grace. 2017. «Attacking ISIL on Twitter: Addressing Ethical Responsibility in the Weaponization of Social Media». Intersect 10, № 2. https://ojs.stanford.edu/ojs/index.php/intersect/article/view/975

Europol. 2022. Online Jihadist Propaganda 2021 in review, Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://www.europol.europa.eu/cms/sites/default/files/documents/Online_Jihadist_Propaganda_2021_in_review.pdf

Gambhir, Harleen. 2016. The Virtual Caliphate ISIS’s Information Warfare. The Institute for the Study of War, December 2016. https://www. understandingwar.org/sites/default/files/ISW%20The%20Virtual%20Caliphate%20Gambhir%202016.pdf

Harrington, Jake and Thompson, Jared. 2022. Zawahiri’s Death and What’s Next for al Qaeda. CSIS. August 4, 2022. https://www.csis.org/analysis/zawahiris-death-and-whats-next-al-qaeda

Hoffman, Bruce. 2006. The Use of the Internet by Islamic Extremists. RAND Corporation. https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/testimonies/2006/RAND_CT262-1.pdf

Holbrook, Donald. 2017. The Islamic State And Ayman Al-Zawahiri’s ‘Alternative Jihad’. Centre for Research and Evidence on Security Threats (CREST). https://crestresearch.ac.uk/comment/ayman-al-zawahiri-jihad-holbrook/

Jenkins, Brian Michael. 2006. Unconquerable Nation: Knowing Our Enemy Strengthening Ourselves. RAND Corporation. https://www.rand.org/pubs/monog raphs/ MG454.html

Michael George. 2013. «The New Media and the Rise of Exhortatory Terrorism». Strategic Studies Quarterly 7, No. 1: 40-68. https://www.jstor .org/stable/10.2307/26270575

Sutton, Jane. 2008. «Guantanamo Yemeni claims al Qaeda’s «best» video». Reuters. October 29, 2008. https://www.reuters.com/article/us-guantanamo-hearings-idUSTRE49R5OZ20081029

Weimann, Gabriel. 2004. «How Modern Terrorism Uses the Internet». The United States Institute of Peace. Special Report 116 march 2004. URL: https://www.usip.org/sites/default/files/sr116.pdf

Without internet, phone, Osama depended on couriers: NYT. 2011. DECCAN HERALD. https://www.deccanherald.com/content/159825/without-internet-phone-osama-depended.html

Завантаження


Переглядів анотації: 11

Опубліковано

2023-07-21

Як цитувати

Звоздецька, О., Кувік, С., & Федорчук, О. (2023). Діяльність Аль-Каїди в інтернет-просторі: форми, види та інструменти . Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 12, 215-229. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2023.12.215-229