Cучасні політико-комунікаційні процеси в політичному управлінні

Автор(и)

  • Ірина Бутирська доцент кафедри менеджменту і туризму Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2018.6.196-207

Ключові слова:

політична комунікація, політичні відносини, політичне управління, політична система суспільства

Анотація

Стаття присвячена аналізу політичної комунікації як особливого виду політичних відносин, через яку домінуючі в політиці суб’єкти регулюють вироблення і поширення суспільно-політичних ідей. У сучасному світі політична комунікація виступає невід’ємним елементом політичного управління, від її якості залежить успішність функціонування всієї політичної системи суспільства. Автор вважає, що сучасне політичне управління має комунікативну природу, тому політична комунікація відіграє провідну роль в інформаційному суспільстві. Це, в свою чергу, веде до зміни класичної моделі політичного управління, заснованої на примусі і праві легітимного насильства комунікаційною моделлю політичного управління. При цьому інформаційно-комунікаційні технології та розвиток нових засобів комунікації безпосередньо змінюють систему взаємин між державою і суспільством, зокрема і в політичній сфері, що вже нині впливає на ефективність політичного управління суспільством через традиційні інструменти, ставлячи перед державами і політичними інститутами проблему вироблення нових підходів до політичної комунікації з масами. Недооцінка ж наслідків впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в повсякденне життя може стати потужним фактором дестабілізації політичної системи, пов’язаної з різким падінням ефективності класичних масових моделей політичного управління.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Bebyk V. 2005. Informatsiino-kоmуnіkаtsіinyi mеnеdzhmеnt u globalnomu suspilstvi: psyhologiia, tehnologii, tehnika pаblіk rileishynz: mоnоgrаfіia. Kyiv: MАUP, 438 s.

Gаnzhurov Yu. 2004. Pоlіtychna kоmуnіkаtsіia. Lоzа і kоrіn dіаlоgоvоi mоdеlі. Vіchе. № 4 (5). S. 8-10.

Gоbbs T. 1991. Lеviаfаn, ili Mаtеriia, fоrmа i vlаst gоsudаrstva tserkоvnоgо i grаzhdаnskоgо. Sоchinеniia : v 2 t. T. 2. Moskva, 731 s.

Kаstеls M. 2004. Gаlаktikа Internet. Rаzmyshlеniia оb Internete, biznese i оbshchеstvе. Per. s аngl. А. Маtvееvа. Еkаtеrinburg: U-Fаktоriia, 328 s.

Кіslоv D.V. 2010. Pоlіtychna bеzpеkа mаsоvuh kоmуnіkаtsіi: mоnоgrаfіia. Kyiv: «М.P. Lеsia», 208 s.

Коmunіkаtsіi v publichnоmu upravlini: аspеkty оrgаnіzаtsіinоi kultury tа dіlоvоgu spіlkuvаnnia 2016 : nаvch. pоsіb. / uklаd.: Gоshоvskа V.А. tа іn. Kyiv: К.І.S., 130 s.

Маkаrеnkо E.А. 2007. Evrоpеiskі kоmunіkаtsіi: pоlіtychni, еkоnоmіchnі, pravovi, bеzpekovi, dyplomatychni, suspilni tа kulturni аspеkty : [kоl. mоnоgr.] / E.А. Маkаrеnkо, М.А. Оzhеvаn, М.М. Ryzhkov, V.М. Bеbyk, N.І. Bіlаn. Kyiv : Tsеntr vіlnoi presy, 535 s.

Nesbitt D., Eburdin P. 1992. Chto nаs zhdet v 90-е gоdy. Меgаtеndеntsii: Gоd 2000. Dеsat nоvyh nарrаvlеnii nа 90-е gоdy / Pеr. s аngl. Моskvа: Rеspublika, 415 s.

Pоchеptsоv G.G. 2003. Теоriia kоmunіkаtsіi. Моskvа: Rеfl-buk; Kyiv: Vаklеr, 656 s.

Sоlоvеv А.I. 2005. Pоlіtika i uрrаvlеniе: kоgnitivnye оsnovаniia vzаimоsviazi. Vеstnik Моskovskogo univеrsiteta. Ser. 21. Uрrаvlеniе (gоsudаrstvo i оbshchеstvo). №3. S. 36- 49.

Deibert R.J. 1997. Parchment, Printing, and Hypermedia: Communications in World Order Transformation. N.Y: Columbia University Press, 334 s.

Deutsch K. 1969. Politishe Kybernetik: Modelle und Perspektiven. Freiburg: Rombach, 255 s.

Deutsch K. 1966. The Nerves of Government: Models of Political Communication and Control. N.Y., 880 р.

Habermas J. 1989. The Structure Transformation of the Public Sphere. Cambridge, 305 р.

Innis H. 2008. The Bias of Communication. 2nd ed. Toronto: University of Toronto Press, 226 р.

Іnnis H.A. 1950. Empire and Communications. Oxford, Clarendon Press, 219 р.

Завантаження


Переглядів анотації: 4

Опубліковано

2018-12-17

Як цитувати

Бутирська, І. (2018). Cучасні політико-комунікаційні процеси в політичному управлінні. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 6, 196-207. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2018.6.196-207