Політична комунікація законодавчої та виконавчої влади в Україні: сучасні реалії

Автор(и)

  • Анастасія Репецька Аспірантка кафедри політології та державного управління Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0001-6922-5054

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2019.7.305-317

Ключові слова:

політична комунікація, інформаційні процеси, взаємодія, медіатизація політики, законодавча та виконавча влада

Анотація

Структура законодавчої та виконавчої влади в системі політичної комунікації України, незважаючи на всебічний інформаційний ресурс її інституцій на щаблі соціальної артикуляції суспільних проблем, поступається в резонансній дієвості політичної риторики, суб’єктами якої виступають Верховна Рада, Кабінет Міністрів та Президент України. Посилання на функціональну особливість уряду доволі поширене пояснення процесу тоді, коли зміст поняття «виконавча влада» передбачає прагматичність дій. Адже природа технологічних операцій професіоналів у сферах державного управління моделює певні умови для зародження політичного дискурсу. В країнах розвиненої демократії, включаючи й Україну, для досягнення максимальної відкритості та прозорості діяльності законодавчої і виконавчої влади прогнозовані й дієво функціонують механізми: політичні, нормативно-правові, організаційні, інституційні, інформаційні та освітні. Через те прозорість влади повинна належним чином забезпечуватись функціонуванням діалогу із громадськістю на всіх етапах прийняття рішень, повинен бути постійний доступ до повної, об’єктивної, точної, зрозумілої інформації про дії органів державної влади та її посадових осіб. Ефективність дій публічної адміністрації залежить від рівня відкритості влади та якості повідомлень громадськості про роботу її органів у будь-якій демократичній державі.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Arendt Kh., 1998. «Sytuatsyia cheloveka». Vopr. Fylosofyy 11: 131-141.

Verkhovna Rada Ukrainy 1992. Zakon Ukrainy «Pro informatsiiu». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12

Verkhovna Rada Ukrainy. 1996. Zakon Ukrainy «Pro zvernennia hromadian». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80

Verkhovna Rada Ukrainy. 1996. Konstytutsiia Ukrainy. 5 sesiia, Cherven 28. zakon.rada.gov.ua

Verkhovna Rada Ukrainy. 1997. Zakon Ukrainy «Pro poriadok vysvitlennia diialnosti orhaniv derzhavnoi vlady ta orhaniv mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini zasobamy masovoi informatsii». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/539/ 97-%D0%B2%D1%80

Verkhovna Rada Ukrainy. 2002. Inform. Dovidnyk 2: 120-122.

Verkhovna Rada Ukrainy. 2004. Zakon Ukrainy «Pro zasady derzhavnoi rehuliatornoi polityky u sferi hospodarskoi diialnosti». https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1160-15

Verkhovna Rada Ukrainy. 2007. Zakon Ukrainy «Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007-2015 rr.». https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/537-16

Verkhovna Rada Ukrainy. 2014. Rehlament Verkhovnoi Rady Ukrainy. Parlamentske vyd-vo, 246.

Voropaiev S., 2005. «Bazhane za diisne». Narodnyi deputat 11: 27.

Habermas Yu., 2001. Filosofskyi dyskurs Modernu. Chetverta khvylia, 424 р.

Hanzhurov Yu., 2006. «Komunikatyvnyi resurs parlamentskouriadovykh zviazkiv: problemy evoliutsii». Politychnyi menedzhment 4: 98-107.

Hanzhurov Yu., 2017. «Parlamentsko-uriadova komunikatsiia yak model politychnoho dyskursu». Naukovi zapysky Instytutu politychnykh i etnonatsionalnykh doslidzhen im. I. F. Kurasa NAN Ukrainy 3: 239-252.

Hryhorian O.O., 2016. «Svitovyi i vitchyznianyi dosvid zabezpechennia prozorosti ta vidkrytosti orhaniv derzhavnoi vlady v realizatsii publichnoi polityky (informatsiinyi aspekt) ». http://academy.gov.ua/ej/ej15/txts/12GOOPIA.pdf

Dniprenko N. K., 2008. «Komunikatsiia: demokratychni standarty v roboti orhaniv derzhavnoi vlady». Vistka, 17-136.

Doich K., 1993. Nervы upravlenyia: modely polytycheskoi kommunykatsyy y kontrolia. Niu-York.

Kabinet Ministriv Ukrainy. 2010. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro skhvalennia Kontseptsii proektu Zakonu Ukrainy «Pro osnovni zasady derzhavnoi komunikatyvnoi polityky». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/85-2010-%D1%80

Liuta H., 2002. «My mohly b sluzhyty v rozvidtsi…». Dzerkalo Tyzhnia 47 (422). http://www.dt.ua/2000/2200/36988/

Melnychenko V.I., 2007. «Prozorist i vidkrytist publichnoho upravlinnia yak obiekt zakonodavchoho rehuliuvannia». http://www.academy.gov.ua/ej5/txts/ 07mviozr.htm

Moroz O., 2016. «Dlia choho potribna vlada (Zghaduiuchy Valentynu Semeniuk)». Parlamentske vyd-vo.

Prezydent Ukrainy. 2000. Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro zakhody shchodo rozvytku natsionalnoi skladovoi hlobalnoi informatsiinoi merezhi Internet ta zabezpechennia shyrokoho dostupu do tsiiei merezhi v Ukraini». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/928/2000

Prezydent Ukrainy. 2001. Ukaz Prezydenta Ukrainy «Pro pidhotovku propozytsii shchodo zabezpechennia hlasnosti ta vidkrytosti diialnosti orhaniv derzhavnoi vlady». https://www.president.gov.ua/documents/3252001

Rudych F.M., 2009. «Mnoho ly vlasty nuzhno vlasty? Ukrayna v kontekste transformatsyy polytycheskykh system v stranakh SNH, Baltyy y Vostochnoi Yevropы». Naukova dumka.

Shvartsenberh R.-Zh., 1992. Polytycheskaia sotsyolohyia. M., 175 s.

Rue L., 1987. Political Communication. The Blackwell Encyclopaedia of Political Institutions. Oxford: NY.

Завантаження


Переглядів анотації: 9

Опубліковано

2019-12-23

Як цитувати

Репецька, А. (2019). Політична комунікація законодавчої та виконавчої влади в Україні: сучасні реалії. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 7, 305-317. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2019.7.305-317