ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ПРИКМЕТНИКОВОЇ ЛЕКСИКИ В СУЧАСНИХ НІМЕЦЬКОМОВНИХ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТАХ

Автор(и)

  • Ольга ЛЕХ Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0003-4070-4742
  • Марія ГОЛБАН Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2023.846.63-77

Ключові слова:

прикметник, сфера реклами, лексико-семантична група, частотна характеристика прикметників, сполучуваність, синтагматичні зв’язки, коефіцієнт спряженості, статистичні методи

Анотація

У запропонованій статті висвітлено один з аспектів дослідження особливостей функціонування прикметникової лексики в рекламних текстах в сучасних німецькомовних газетах та журналах. Увага зосереджена на ад’єктивах, що формують ЛСГ на позначення якості предмета, внутрішніх властивостей, зовнішніх ознак тощо, які трапляються в рекламних текстах. Застосована комплексна методика опрацювання інформації, що включає в себе аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, описовий та статистичний (критерій хі-квадрат, коефіцієнт взаємної спряженості) методи. Матеріалом дослідження слугували 205 рекламних текстів з газет “Die Zeit” (2016, 2021 рр.), “Der Spiegel” (2021 р.), “Burda Style” (2021 р.), брошур про навчання та заклади освіти, онлайн ресурсів тощо, в яких визначено 1773 прикметникові лексеми. У процесі дослідження здійснено класифікації ЛСГ прикметників та сфер реклами. За результатами частотної характеристики визначені високочастотні, середньочастотні та низькочастотні ЛСГ прикметників. В результаті лексичного аналізу рекламного матеріалу виявлено суттєві синтагматичні зв’язки в моделі “досліджувані ЛСГ прикметників + досліджувана сфера реклами”, а також міра зв’заності словосполучень. При дослідженні рекламного слогану з’ясовано, що наявність суттєвих синтагматичних зв’язків ЛСГ прикметників не залежить від частотності їх вживання з виділеними сферами реклами; словосполучення, суттєві синтагматичні зв’язки яких характеризуються високим ступенем зв’язності (К ≥ 0,3), належать до елементів сталого контексту; найсуттєвіші зв’язки досліджувані ЛСГ прикметників демонструють з такими сферами реклами: сфера моди, сфера продажу товарів, сфера продажу алкогольних товарів, сфера краси, реклама аксесуарів, реклама журналів та газет, сфера медіа-простору, сфера здобуття освіти, сфера туризму, літературна сфера, сфера працевлаштування, медична сфера.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографії авторів

  • Ольга ЛЕХ, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

    доцент кафедри германської філології та перекладу

    факультет іноземних мов

  • Марія ГОЛБАН

    магістр кафедри германської філології та перекладу

    факультет іноземних мов 

Завантаження


Переглядів анотації: 143

Опубліковано

2024-01-18

Як цитувати

ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ПРИКМЕТНИКОВОЇ ЛЕКСИКИ В СУЧАСНИХ НІМЕЦЬКОМОВНИХ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТАХ. (2024). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 846, 63-77. https://doi.org/10.31861/gph2023.846.63-77

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.