Освітні грантові програми як інструмент освітньої дипломатії
DOI:
https://doi.org/10.31861/mediaforum.2025.16.282-292Ключові слова:
освітня дипломатія, освітні грантові програми, державні службовці, міжнародні зв’язки, зовнішня політика, міжнародні програми, адмініструванняАнотація
У статті проаналізовано особливості розвитку освітніх грантових програм в Україні починаючи з 2014 року й до сьогодні. Проведено історичний екскурс до витоків освітніх грантових програм в Україні. Визначено, що освітня дипломатія стала важливою складовою зовнішньої політики України після Революції Гідності 2014 року, коли країна зіткнулася з необхідністю реформування не тільки політичних, економічних інститутів, а й освітньої сфери. Освітні грантові програми для державних службовців стали інструментом не лише для покращення управлінських процесів, але й для інтеграції України у європейські та міжнародні структури. Наведено приклади освітніх грантових програм, які орієнтовані на навчання державних службовців якісно новому державному адмініструванню. Особлива увага приділена учасникам міжнародних програм. Доведено, що залучення та реалізація освітніх грантових програмах сприяє не лише підвищенню рівня компетенцій державних службовців, а покращення рівня публічного адміністрування, зміцнення демократичних інститутів та міжнародних зв'язків в цілому.
Завантажити
Посилання
1. Yehorova, Oksana. "Mizhnarodni osvitni fondy v Ukraini yak resurs realizatsii stratehii navchannia vprodovzh zhyttia". Pytannia istorii ta istoriohrafii, b. d., 93–97. URL: https://ipt.nmu.org.ua/ua/vidavn/gj/2010_1-2/Egorova.pdf (in Ukrainian).
2. Karnaushenko, Alla, ta Arsen Yefremov. 2023. "Hrantovi prohramy ta yikhnia rol u povoiennomu vidnovlenni Ukrainy". Tavriiskyi naukovyi visnyk Seriia: Ekonomika, № 18: 183–95.URL: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index. php/journal/article/view/451 (in Ukrainian).
3. Maksak, Inna, ta Maryna Radchenko. 2023. "Ievropeiski hranty u konteksti neformalnoi osvity". Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka 177, № 21. URL: https://doi.org/10.58407/visnik.232104 (in Ukrainian).
4. Ukraine Food Nation. 2025. "Homepage." URL: https://ukrainefoodnation.com/
5. Poliakov Maks. 2023. MaxPolyakov.space. «Shcho take hranty i yak yikh otrymaty» (bloh). 3 travnia 2023. URL: https://maxpolyakov.com/ua/scho-take-granti-i-yak-yih-otrimati/ (in Ukrainian).
6. Poralo, Ivan. 2011."Rol, mistse i znachennia informatsiinykh vidnosyn u protsesakh yakisnoho rozvytku osvitnoi systemy Ukrainy". Praktychna filosofiia 3, № 41: 121-127 (in Ukrainian).
7. The German Marshall Fund of the United States. 2020. "GMF Action Plan 2017–2020." Last accessed: May 1, 2025. URL: https://www.gmfus.org/sites/default/files/GMF_Action_Plan_2017-2020_Web_Final.pdf
8. WhyDonate. 2025. "Grant Proposal: How to Write a Successful Grant Application." Last accessed: May 2, 2025. URL: https://whydonate.com/en/blog/grant-proposal/
9. Gigliotti, Ralph. 2017. "An Exploratory Study of Academic Leadership Education Within the Association of American Universities". Journal of Applied Research in Higher Education9, № 2: 196–210.
10. Gigliotti, Ralph, та Brent Ruben. 2017. "Preparing Higher Education Leaders: A Conceptual, Strategic, and Operational Approach." Journal of Leadership Education16, № 1: 96–114.
11. Haas School of Business. 2025. "Homepage." Last accessed: May 9, 2025. URL: https://haas.berkeley.edu/
12. The German Marshall Fund of the United States. 2015. "Participants 2015." Last accessed: May 3, 2025. URL: https://www.gmfus.org/participants-2015
13. Center on Democracy, Development and the Rule of Law (CDDRL), Stanford University. 2025. "Leadership Academy for Development (LAD)." Last accessed: May 2, 2025. URL: https://cddrl.fsi.stanford.edu/lad
14. Lindsay та Beverly. 1989. "Integrating International Education and Public Diplomacy: Creative Partnerships or Ingenious Propaganda". Comparative Education Review, 33.
15. McCourt School of Public Policy, Georgetown University. 2025. "Homepage." Last accessed: May 3, 2025. URL: https://mccourt.georgetown.edu/
16. Center on Democracy, Development and the Rule of Law (CDDRL), Stanford University. 2025. "Ukrainian Emerging Leaders Program (UELP) Alumni." Last accessed: May 3, 2025. URL: https://cddrl.fsi.stanford.edu/content/uelp-alumni
17. Center on Democracy, Development and the Rule of Law (CDDRL), Stanford University. 2021. "Welcoming the Fourth Cohort of Ukrainian Emerging Leaders to Stanford." Last accessed: May 2, 2025. URL: https://cddrl.fsi.stanford.edu/news/welcoming-fourth-cohort-ukrainian-emerging-leaders-stanford