Американська масова культура як глобальний інструмент впливу

Автор(и)

  • Світлана Константинюк Аспірант кафедри міжнародних відносин та суспільних комунікацій Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2022.11.219-234

Ключові слова:

культурний імперіалізм, масова культура, макдональдизація, культурна стандартизація, “м’яка сила”, американізація, глобалізаційні процеси

Анотація

У статті підкреслено, що сучасне лідерство у поширенні інформаційно-комунікаційних технологій і насамперед розвитку аудіовізуальних розваг дозволяє США диктувати своє бачення розвитку глобального інформаційного і культурного середовища і позбавляє таких привілеїв інші держави. Іронічно можна стверджувати, що винахід масової культури став одним з наймасштабніших та найвдаліших американських проектів у конструюванні вигідного однорідного глобального середовища.
Констатовано, що гегемонія США у творенні та розповсюдженні культурних благ є причиною неприборканого процесу уніфікації глобального культурного простору, в якому американська масова культура намагається активно взаємодіяти з національними культурами світу. В статті проаналізовано сутність масової культури США, її основні характерні риси та особливості поширення. Окремої уваги приділяється сучасним тенденціям американізації глобального сере-довища, таким як апропріація, стандартизація та макдональдизація культури, їх характерним рисам та ефектам. Автор надає оцінку статусу масової культури США, як консолідуючого інструменту в глобальному інформаційному просторі в умовах стрімких глобалізаційних процесів та розвитку постіндустріальної епохи. Разом з цим, масова культура розглядається в даному дослідження як невід’ємний чинник “м’якої сили” США.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Amelina S. 2013. Masova kultura v konteksti hlobalisaziynyh tendenziy suchasnoi epochy. Amelina Svitlana, Visnyk L’vivskoho Nazional’noho universytetu, Seria filosofski nauky. Vol.16. С. 169-176. http://fs-visnyk.lnu.lviv.ua/archive/16_2013/ukr/21.pdf

Ritzer J. 2011. McDonaldizazuya obshestwa. Praksis, Moskva, S. 20-21. https://socioline.ru/files/5/316/ritcer_dzhordzh__makdonaldizaciya_obshchestva_5_2011.pdf

Hantington S. 2004. Kto my? Vysovy amerikansoi nazyonalnoi identychnosti. M.: OOO «Izdatelstvo AST». http://yanko.lib.ru/books/politologiya/huntington- who_are_we-ru-a.htm

Aaltota Mika. 2014. Drama Power On The Rise? FIIA Working Paper. February. https://www.fiia.fi/wp-content/uploads/2017/01/wp80.pdf

A conversation with Kim Campbell. The Florentine. 2020. https://www.theflorentine.net/2020/11/02/kim-campbell-canada-Conversation

Brogan D.W. 1954. The Problem of High Culture and Mass Culture Literary taste, culture and mass communication. Culture and mass culture. Vol.1. Cambridge. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/039219215400200501?journal Code=dioa

Flew T. 2016. Entertainment media, cultural power, and post-globalization: The case of China’s international media expansion and the dicourse of soft power. SAGE journals. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2059436416662037

Kasiyarno K. 2014. T American Dream: The American Hegemonic Culture And Its Implications To the World. Humanoria, Vol. 26, No. 1 Feb. P. 13-19. https://media.neliti.com/media/publications/11573-ID-american-dream-the-american-hegemonic-culture-and-its-implications-to-the-world.pdf

Mainstream nährt auch die Gegenkultur. Magazin für politische Kultur Cicero.https://www.cicero.de/kultur/mainstream-naehrt-auch-die-gegenkultur/31471

Maisuwong W. 2012. The Promotion of American Culture through Hollywood Movies to the World. International Journal of Engineering Research & Technology, Vol.1. Issue 4. June. https://www.ijert.org/research/the-promotion-of-american-culture-through-hollywood-movies-to-the-world-IJER TV 1IS4194.pdf

Oussayfi Taieb. 2018. The global reach of US Populae Culture. https://medium.com/@taieboussayfi/the-global-reach-of-us-popular-culture-d31be4aa eb4b

Ratner A. 2014. The House of Cards Hypothesis: Why London Understands Washington Better than Hollywood. The Atlantic. February 5. https://www.theatlantic.com/international/archive/2014/02/the-em-house-of-cards-em-hypothesis-why-the-british-get-washington-better-than-hollywood-does/283600/

Saundres A.R. 2017. Pop-Culture & Trump: Interviewing R. Sikoryak, Creator of the Unquotable Trump. E-International Relations. https://www.e-ir.info/2017/10/01/pop-culture-trump-interviewing-r-sikoryak-creator-of-the-unquotable-trump/

Schildt A. 2002. Sind die Westdeutschen amerikanisiert worden? Bundeszentrale für politische Bildung. https://www.bpb.de/apuz/25289/sind-die-westdeutschen- amerikanisiert-worden?p=1

Soft power: The Means to Success the World Politics. Diplo, 2005. https://www.diplomacy.edu/resource/soft-power-the-means-to-success-in-world-politics/

Опубліковано

2022-12-14

Як цитувати

Константинюк, С. (2022). Американська масова культура як глобальний інструмент впливу. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 11, 219-234. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2022.11.219-234