Сила пропаганди. Німецьке зображення себе та ворога під час Першої світової війни

Автор(и)

  • Тобіас Аранд Професор, доктор історичного факультету Університету освіти м. Людвігсбург (ФРН) Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2024.14.309-326

Ключові слова:

Перша світова війна, пропаганда, Вільгельм II, образ ворога, кремлівська пропаганда

Анотація

Війни – це завжди події, в яких головну роль відіграють брехня, маніпуляції та пропаганда. Пропаганда чітких образів себе і ворога завжди важлива у військовій пропаганді.

Винищувальна війна Росії проти України демонструє віроломні методи, які можна використовувати для поширення брехні, ненависті та презирства в епоху цифрових технологій. Цей тип маніпулювання громадськістю почався в Європі в 19 столітті, коли два явища об’єдналися з масовим розповсюдженням щоденної преси та успішним навчанням грамотності широких верств населення, створивши основу для успішної пропаганди. У війні 1870/71 рр. Третя Французька Республіка передбачила події 20-го століття своєю антинімецькою пропагандою ненависті. У цьому есе розглядаються німецькі образи себе та образи ворога під час Першої світової війни. Показано відмінності, схожість і розвиток у зображенні ворогів «Велика Британія», «Франція» та «Росія». Зокрема, стосовно зображення ворога «Росії», можна показати, що німецька пропаганда передбачає расистські мотиви Другої світової війни.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

1. Hermann Knackfuß, ‘Völker Europas, wahrt eure heiligsten Güter’. 1895, Wikipedia, public domain

2. Postcard, ‘Jeder Stoß ein Franzos’, 1914, unused, undated, private property

3. Postcard, ‘Strafe muss sein’, in: Musées de la ville de Straßbourg, 73

4. Anton von Werner, ‘Proklamation des deutschen Kaiserreichs im Spiegelsaal des Schlosses von Versailles, 1885, (Friedrichsruher Fassung)’, Wikipedia, public domain

5. Post card, Ferdinand Hodler, ‘Auszug deutscher Studenten in den Freiheitskrieg’, 1913, unused, undated, private property

6. Cover ‘Illustrierte Geschichte des Krieges 1870/71’. 1895. Stuttgart: Union Deutsche Verlagsgesellschaft

7. Post card, ‘Mitternacht’, unused, undated, private property

8. Poster ‘Helft uns siegen’, in: Musées de la ville de Straßbourg, 112

9. Post card ‘Fürst Bismarck und Napoleon III treffen sich auf der Straße von Donchery, unused, undated, private property

10. Post card ‘Nur nich’ drängeln!’, 1914, private property

11. Post card ‘à Berlin!`, in: Musées de la ville de Strasbourg, 162

12. Post card ‘Menschenfleisch versprach man uns, blaue Bohnen bekamen wir’, in : Musées de la ville de Straßbourg, 171

13. Post card, ‘Haßgesang gegen England’ von Ernst Lissauer, unused, undated, private property

14. Post card, ‘Zum Donnerwetter noch einmal’, unused, undated, private property

15. Post card, ‘Nun aber wollen wir sie dreschen’, 1914 private property

16. Post card, ‘Auf was hätten Herren Appetit?’, unused, undated, private property

17. Post card, ‘Russische Grenzsoldaten’, unused, undated, private property

Завантаження


Переглядів анотації: 44

Опубліковано

2024-07-23

Як цитувати

Аранд, Т. (2024). Сила пропаганди. Німецьке зображення себе та ворога під час Першої світової війни. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 14, 309-326. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2024.14.309-326