Несподівані перехрестя міжнародної політичної комунікації: вплив та інсайти універсальних кодів медіа на прикладах подкастів, коміксів та нового медіа

Автор(и)

  • Микола Єрьомін співробітник кафедри міжнародних відносин і зовнішньої політики Донецького національного університету ім. Василя Стуса (м.Вінниця) Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2021.9.263-274

Ключові слова:

міжнародна політична комунікація, new media, універсальні коди медіа, універсальний код кінематографу, дослідження політичної комунікації, емпіричні джерела, політичні дослідження

Анотація

У статті викладено оригінальне дослідження проведене автором під час- та після захисту кандидатської дисертації. Через кейси, що демонструють прямий вплив медіа (на прикладах подкастів, коміксів та складних для класифікації нових медіа на кшталт веб-серіалів) та навпаки на них з боку сучасних політичних подій показано взаємозв’язок крізь універсальні коди медіа, які впливають на міжнародну політичну комунікацію непередбачуваним чином. Підкреслено необхідність посилення обізнаності експертів та широкого загалу щодо таких процесів в Україні в умовах гібридної війни з Російською Федерацією.

Об’єкти впливу у міжнародній політичній комунікації є проблемними як з точки зору типології, так і з точки зору дослідження. Ця проблемність певною мірою стосується міжнародної політичної комунікації за її визначенням, але у конкретному випадку цієї статті стосується зростання кількості кейсів в яких експерти не здатні вгадати ступінь впливу певних медіа (а особливо художніх творів) на події в міжнародному політичному середовищі, а за типологією Дрешера цей вплив було б логічно характеризувати як шум (у протилежність пропаганді та фактичним висловам), якби не той факт, що за бажанням можна було б виокремити новий комбінований тип, здебільшого інтуїтивний шум, який тим не менш має по собі частки аналітичної роботи і викликає однозначний резонанс серед суспільства. Серед кейсів проаналізованих у статті наведено традиційні та нові медіа трьох основних напрямків: подкасти, комікси та складні для однозначної класифікації нові медіа на кшталт веб-серіалів. Усі вони пов’язані через сформульований у авторській монографії комплекс універсальних кодів медіа, між ними знайдено кореляцію, яка також пропорційно пов’язана з впливом на міжнародну політичну комунікацію.

У випадку веб-серіалів «Зов Манна» та «Кіт Лазаньї» показано як шум крізь рефлексію щодо концепції авторства у сучасному суспільстві та надання певної частини авторства аудиторії крізь інтерактивні елементи наповнюється принагідним політичним символізмом характерним для сучасного політичного суспільства у США, а також постбіполярної кризи розуміння «лівих» поглядів та фобії щодо них з боку офіційного істеблішменту. Проведено паралель з РФ, котра позиціонуючи себе як «правонаступника» СРСР тим не менш вимушена прокладати собі шлях практично у «правих» політичних поглядах США, через певне переосмислення понять. У випадках подкастів розглянуто на прикладі True Capitalist Radio інтенцію шуму як політичний меседж сам по собі у політичному медіа.  У випадках коміксів показано вплив класичних для цієї форми творів на сучасну популярну культуру що призводить до творення нових сенсів у протестних рухах. Це зокрема показано на прикладі того як створені на основі коміксу «Хранителі» повнометражний фільм 2009 року та телесеріал 2019 року інтегрували реальні історичні події, проводячи сміливі паралелі які сприяли поширенню населенням історичного контексту у міжнародні політичній комунікації.

На основі наведених кейсів зроблено висновок про ігнорування таких процесів населенням та експертними колами, що з одного боку підтверджує низьку обізнаність у медіа у населення країн що розвиваються, а з іншого засвідчує необхідність у  формуванні медіаграмотності у різних верств населення. Наголошено також на необхідності підвищення медіаграмотності в умовах гібридної війни України з РФ, котра активно використовує усі наявні медіа для поширення свого політичного впливу.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Annan, Kofi. 2003. Do We Still Have Universal Values? United Nations, December 12. http://www.un.org/press/en/2003/sgsm9076.doc.htm

Cote, Joe. 2020. “What is New Media?” Southern New Hampshire University. February, 24. https://www.snhu.edu/about-us/newsroom/2020/02/what-is-new-media#:~:text=New%20media%20is%20any%20media,podcasts%20–%20that%20are%20delivered%20digitally.&text=Some%20types%20of%20new%20media,a%20podcast%20or%20smartphone%20app.

Clarke, Laurie. 2019. “Why Joker masks are the perfect political protest symbol”. Wired. 2 November. https://www.wired.co.uk/article/joker-masks-protests

Drescher D. 1987. A typology of international political communication: Factual statements, propaganda, and noise. Political Communication 4 (2), 83-91.

Jenson, J., Harrison, D. & Prange-Gstöl, H. 2013. Social innovation research in the European Union. Approaches, findings and future directions. Policy Review. Luxembourg: Publications Office of European Union.

Speier, Hans. 1952. “International Political Communication: Elite vs. Mass”. World Politics Vol. 4 3:305-317.

TV Tropes. 2010. “Film/Watchmen”. August 1. https://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=Film.Watchmen&more=t

TV Tropes. 2011. “Comic Book/Watchmen”. October 14. https://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=ComicBook.Watchmen&more=t

TV Tropes. 2012A. “Radio/True Capitalist”. April 15. https://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=Radio.TrueCapitalist&more=t

TV Tropes. 2012B. “Comic Book/V for Vendetta”. July 17. https://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=ComicBook.VForVendetta&more=t

TV Tropes. 2017. “The Cry of Mann”. December 12. https://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=Series.TheCryOfMann&more=t

Vineyard, Jennifer. 2019 (Updated July 3, 2020). “The Tulsa Race Massacre Happened 99 Years Ago. Here’s What to Read About It”. The New York Times. October 21. https://www.nytimes.com/2019/10/21/arts/television/watchmen-tulsa-race-riot.html

Yeriomin, Nikolay. 2018. “Garfield, Lasagna Cat and Garfielf: Immortality of The Orange Cat Explained”. YouTube. June 20. https://www.youtube.com /watch?v=yUOqGaORA_4

Yeromin, M. 2016. “Universal’nist’ kinematografu v mizhnarodniy poliychniy kommunikatsii”. Politychne zhyttya 2: 63-68. http://jpl.donnu.edu.ua/article/view/2432

eromin, M.B. 2018. “Influence of audiovisual media in the analyses of international political communication”. Rehionalny studiyi 14: 92-96 https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/541205.pdf

Mykola Borysovych Yeromin. «Brave Old World: Facing the Challenges in Universal Codes of Media.» In Universal Codes of Media in International Political Communications: Emerging Research and Opportunities. Hershey, PA: IGI Global, 2021A. http://doi:10.4018/978-1-7998-3808-1.ch008

Mykola Borysovych Yeromin. «International Political Communication: New Challenges and Old Uncertainty.» In Universal Codes of Media in International Political Communications: Emerging Research and Opportunities. Hershey, PA: IGI Global, 2021B. http://doi:10.4018/978-1-7998-3808-1.ch001

Yeromin, Mykola Borysovych. Universal Codes of Media in International Political Communications: Emerging Research and Opportunities. Hershey, PA: IGI Global, 2021C. http://doi:10.4018/978-1-7998-3808-1

Завантаження


Переглядів анотації: 27

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати

Єрьомін, М. (2021). Несподівані перехрестя міжнародної політичної комунікації: вплив та інсайти універсальних кодів медіа на прикладах подкастів, коміксів та нового медіа. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 9, 263-274. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2021.9.263-274