Операції впливу: концептуальний вимір

Автор(и)

  • Оксана Запорожець доцент кафедри міжнародної інформації Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка Автор https://orcid.org/0000-0003-0784-9253

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2021.9.232-244

Ключові слова:

операції впливу, інформаційні операції, стратегічні комунікації

Анотація

У статті розглянуто підходи сучаснихдослідників до визначення терміну “операції впливу”. Показано, що дане поняття не має загальноприйнятого визначення, і розглядається або як загальний термін для позначення будь-якої діяльності акторів міжнародних відносин в інформаційному просторі, або як різновид інформаційних операцій, що виходять за рамкивійськовихкампаній. Визначено такі характеристики операцій впливуяк націленість на управління сприйняттям і поведінкою цільових аудиторій; високий рівень адаптивності до різних цільових аудиторій;синхронізація і координація дій в інформаційному та фізичному середовищах; поєднання “м’яких” і “жорстких”, легітимних і нелегітимних технологій впливу; участь як державних, так і недержавних агентів впливу; довготривалість; комплексність і варіативність алгоритмів реалізації тощо.Для уникнення подальшої термінологічної плутанини і враховуючи характеристики операцій впливу, доцільно розглядати операції впливу як сучасний різновид інформаційних операцій, які можуть проводитись постійно, з використанням інформаційних та комунікативних технологій, підкріплених широким спектром заходів у фізичному просторі.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Brangetto, Pascal, Veenendaal, Matthijs A. 2018. Influence Cyber Operations: The Use of Cyberattacks in Support of Influence Operations / https://ccdcoe.org/uploads/2018/10/Art-08-Influence-Cyber-Operations-The-Use-of-Cyberattacks-in-Support-of-Influence-Operations.pdf

Department of Defense Dictionary of Military and Associated Terms. 2010 / https://irp.fas.org/doddir/dod/jp1_02.pdf

Getting Ahead of Foreign Influence Operations. INSA, 2018/ https://www.insaonline.org/wp-content/uploads/2018/05/INSA-Position-Paper-Influence-Operations-May-2018.pdf

Larson, Eric V., Darilek, Richard E., Gibran, Daniel, Nichiporuk, Brian, Richardson, Amy, Schwartz, Lowell and Thurston, Cathryn Quantic. 2009. Foundations of Effective Influence Operations: A Framework for Enhancing Army Capabilities /https://www.rand.org/pubs/monographs/MG654.html

Levinson, Rob, Frazho, Marcia and Regan, David. 2011. The History of Influence in Counterinsurgency. McLean, Virginia: Booz Allen Hamilton.

National Framework for Strategic Communication. White House. Washington, DC. 2010 /https://www.hsdl.org/?view&did=27301

Pamment, James, Nothhaft, Howard, Agardh-Twetman, Henrik and Fjallhed, Alicia. 2018. Countering Information Influence Activities: The State of the Art/ https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/28697.pdf

Paul, Christopher. 2008. Information Operations: Doctrine and Practice: a Reference Handbook. Westport, Conn.: Praeger.

Scanzillo, Thomas M. and Lopacienski, Edward M. 2015. Influence operations and the human domain. Case study. Newport, RI: US Naval War College, Center on Irregular Warfare and Armed Groups. https://www.hsdl.org/?view&did=814708

Tayouri, David. 2020. “The Secret War of Cyber Influence Operations and How to Identify Them”. Cyber, Intelligence, and Security. 4 (1): 3-9.

Thomas, Elise, Thompson, Natalie and Wanless, Alicia. 2020. The Challenges of Countering Influence Operations / https://carnegieendowment.org /2020/06/10/challenges-of-countering-influenceoperations-pub-82031

Pochepcov, Georgij. 2011. Operacii vliyaniya: sovremennye predstavleniya voennyh i uchyonyh/ https://ms.detector.media/ethics/manipulation/operatsii_vliyaniya_sovremennye_predstavleniya_voennykh_i_uchenykh/

Pochepcov, Georgij. 2017. Operacii vliyaniya vdali i vblizi / https://ms.detector.media/trends/1411978127/operatsii_vliyaniya_vdali_i_vblizi/

Завантаження


Переглядів анотації: 44

Опубліковано

2021-12-28

Як цитувати