ЛІНГВАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ КІНОАРХЕТИПІВ ЖІНОЧИХ ПЕРСОНАЖІВ У СУЧАСНОМУ КІНОДСИКУРСІ НА МАТЕРІАЛІ СЕРІАЛУ "WHY WOMEN KILL"

Автор(и)

  • Богдана КОШЕЛЬНИК Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор
  • Ірина САПОЖНИК Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0002-0898-2921

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2023.843.59-66

Ключові слова:

кіноархетип, психолінгвістичний образ, кінематографічний персонаж, лінгвальні особливості, лінгвістичний аналіз

Анотація

sis. 
Наукова розвідка присвячена дослідженню лінгвальних особливостей мовлення жіночих персонажів у сучасному англомовному телесеріалі Why Women Kill та аналізу особливостей створення психолінгвістичних образів жіночих персонажів за відповідними кіноархетипами. Робота виконана у руслі досліджень особливостей мови персонажів у фільмах масової культури та їх належності до певних психологічних архетипів, що зумовлює актуальність дослідження. З опертям на теорії архетипів персонажів і використання мови в засобах масової інформації, а також на усвідомлення кінотексту як одного з універсальних засобів розкриття образу персонажа в аудіовізуальному тексті, у статті проаналізовано репліки та моделі мовлення трьох головних жіночих персонажів, з метою визначення мовного вибору, який використовується для передачі кіноархетипів персонажів. Дослідження виконано на матеріалі скриптів серіалу М. Чері Why Women Kill (2019). Для досягнення мети визначено відповідний методологічний інструментарій, який охоплює застосування описового методу, контекстуального аналізу, а також методу кількісних підрахунків. За основу визначення основних психологічних рис персонажів взято класифікацію В. Шмідт (2007). У статті проаналізовано формування психолінгвістичних образів трьох жіночих персонажів, що належать до кіноархетипів Годувальниця, Спокуслива Муза та Амазонка та досліджено особливості їх мовлення загальною кількістю 317 реплік. Відповідно до процедури аналізу особливостей мовлення персонажів та дослідження імплікації кіноархетипів, запропонованих В. Шмідт, було визначено, що Бет Енн Стентон належить до кіноархетипу Годувальниця, Симона Гроув – до кіноархетипу Спокуслива Муза, Тейлор Гардінг – до кіноархетипу Амазонка. Визначальними лінгвістичними рисами приналежності Бет Енн Стентон до кіноархетипу Годувальниця є висока частота імплікацій лексики офіційного стилю мови, апелятивів та займенників другої особи однини, оскільки для кіноархетипу Годувальниця ключовим є суспільне визнання. Визначальними лінгвістичними рисами приналежності Симони Гроув до кіноархетипу Спокуслива Муза є використання гіпербол, висока частотність займенників першої та другої особи однини, а також вигуків, оскільки для кіноархетипу Спокуслива Муза властиве постійне привернення уваги аудиторії та демонстрація важливості власної особистості та інших персонажів. Визначальними особливостями персонажу Тейлор Гардінг, як кіноархетипу Амазонка, є імплікація сарказму та іронії, мовлення характеризується напористістю та вульгарністю, оскільки кіноархетип Амазонка завжди готова відстоювати свою точку зору та професійність, іноді агресивно, задля утвердження власного домінування. 

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження


Переглядів анотації: 151

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

ЛІНГВАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ КІНОАРХЕТИПІВ ЖІНОЧИХ ПЕРСОНАЖІВ У СУЧАСНОМУ КІНОДСИКУРСІ НА МАТЕРІАЛІ СЕРІАЛУ "WHY WOMEN KILL". (2023). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 843, 59-66. https://doi.org/10.31861/gph2023.843.59-66

Схожі статті

1-10 з 112

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.