ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ ПРИ ВИВЧЕННІ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ У ЗВО: ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Ольга НАЙДЕШ Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор https://orcid.org/0000-0002-2293-6921
  • Аліна БІЛОКОПИТА Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Автор

DOI:

https://doi.org/10.31861/gph2022.835-836.93-102

Ключові слова:

мовленнєва компетентність в аудіюванні, фонетична компетентність, інноваційні методи/технології, інтернет-ресурси, асоціативний зв'язок, візуалізація

Анотація

У статті розглядаються особливості опанування мовленнєвої компетентності в аудіюванні при вивченні німецької мови у ЗВО. Здійснено аналіз основних досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців в цьому напрямі. Для вирішення поставлених завдань запропоновано таку класифікацію класичних (аналітичного/артикуляторного, імітативного/акустичного, аналітико-імітативного/ комбінованого) та інноваційних (комунікативного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, рівневого, рефлексивного та культурологічного) підходів у вивченні фонетичної компетентності здобувачами освіти. Встановлено, що при впровадженні в навчальний процес зазначених вище методик, актуальним в умовах сучасної освіти постає поєднання класичної методології з інноваційними технологіями та інтернет-ресурсами, які містять, у свою чергу, велику кількість допоміжної інформації різного формату. Практично виявлено, що використання на заняттях з ІМ інноваційних ресурсів під час опанування мовленнєвої компетентності в аудіюванні сприяє зростанню мотивації та успішності студентів, а також створює умови для їх активного саморозвитку. В роботі описано та проаналізовано сучасні освітні та інформаційні Інтернет ресурси з проблеми дослідження для різного рівня володіння іноземною мовою. Ефективність використання запропонованих прикладів завдань сприяє тренуванню, вдосконаленню та досягненню нового рівня аудіальних навичок. При розробці завдань до проаналізованих підходів задіяно актуальні інтерактивні сайти та YouTube канали, які пропонують навчально-методичний матеріал і аудіо-зразки відповідно до теми заняття та рівня володіння іноземною мовою. Досліджено, що подання аудіоматеріалу у форматі Podcast є найсучаснішим, тому що Podcast уможливлює тренування та покращення розуміння почутого німецькомовного інтерв’ю на різноманітні цікаві теми у вільний від навчання час. Встановлено, що використання мнемонічних, мультисенсорних технік, а також ментальних карт при виконанні вправ на розуміння почутого іншомовного мовлення сприяє результативності навчання мовленнєвої компетентності в аудіюванні.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Завантаження


Переглядів анотації: 139

Опубліковано

2024-01-08

Як цитувати

ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АУДІЮВАННІ ПРИ ВИВЧЕННІ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ У ЗВО: ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ. (2024). Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія: Германська філологія, 835-836, 93-102. https://doi.org/10.31861/gph2022.835-836.93-102

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.