Роль соціальних мереж у формуванні іміджу держави в умовах повномасштабної війни

Автор(и)

  • Валентина Ємець Старший викладач кафедри міжнародних відносин, інформації та регіональних студій Національного авіаційного університету Автор https://orcid.org/0000-0002-6988-6909
  • Андрій Мороз Кандидат політичних наук, доцент кафедри міжнародних відносин, інформації та регіональних студій Національного авіаційного університету Автор https://orcid.org/0000-0002-2184-2616

DOI:

https://doi.org/10.31861/mediaforum.2023.12.205-214

Ключові слова:

міжнародний інформаційний простір, імідж держави, соціальні мережі, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційні війни

Анотація

Зовнішньополітична діяльність країни передбачає прийняття рішень, здійснення координації та комунікації з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, у першу чергу, з метою впливу на формування зарубіжної громадської думки щодо створення позитивного іміджу держави на міжнародному рівні. Імідж держави виступає стратегічним ресурсом національних інтересів  на  геополітичний карті світу, презентує її географічні, економічні, історично-культурні особливості та зорієнтований на міжнародних акторів: держави, транснаціональні корпорації, міжнародні й регіональні організації та світову громадськість. Найпотужнішими інструментами формування іміджу держави є інформаційно-комунікаційні технології соціальних мереж, що характеризуються миттєвою передачею інформації від першоджерела до широкої аудиторії. Водночас світовий інформаційний простір почав активно використовуватися як поле ведення інформаційно-психологічних операцій та інформаційних війн з метою тиску на опонентів. А соціальні мережі перетворилися на інструмент творення як позитивного, так і негативного іміджу держави.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Denysenko S.M. (2014). “Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii dlia formuvannia mizhnarodnoho imidzhu derzhavy”. Suchasni mizhnarodni vidnosyny: aktualni problemy teorii i praktyky. № 1. Kyiv.

Zakon Ukrainy pro informatsiiu (1992) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-12#Text

Zvit pro spryiniattia Ukrainy u sviti (2022). https://bazilik.media/brand-ukraine-opublikuvala-zvit-pro-spryjniattia-ukrainy-u-sviti/

Nahorniak, T., Polovyi, M., Bondarenko, S., & Osmolovska, A. (2022). Komunikatyvnyi vymir formuvannia i prosuvannia publichnoho imidzhu derzhavy. Copernicus Political and Legal Studies, (1).

Ofitsiina platforma Ukrainy pro viinu z milionnoiu audytoriieiu Ministerstvo zakordonnykh sprav Ukrainy (2022). https://mfa.gov.ua/news/oficijnu-platformu-ukrayini-pro-vijnu-z-miljonnoyu-auditoriyeyu-warukraineua-onovleno-dlya-nadannya-dokaziv-rosijskogo-teroru-v-ukrayini

Завантаження


Переглядів анотації: 23

Опубліковано

2023-07-21

Як цитувати

Ємець, В., & Мороз, А. (2023). Роль соціальних мереж у формуванні іміджу держави в умовах повномасштабної війни. Медіафорум : аналітика, прогнози, інформаційний менеджмент, 12, 205-214. https://doi.org/10.31861/mediaforum.2023.12.205-214