Контроль громадянського суспільства за використанням цифрових технологій у виборчому процесі в контексті євроінтеграції
DOI:
https://doi.org/10.31861/mediaforum.2023.12.170-181Ключові слова:
ЄС, е-демократія, цифровізація, вибори, референдуми, громадянське суспільствоАнотація
Цифрова революція змінила форми участі у демократії, зокрема те, як ми голосуємо та беремо участь у політичному дискурсі проте й спричинила нові види виборчих порушень, які можуть стати джерелом політичних криз і нестабільності. ЄС прагне посилити контроль за виборами, їх прозорість і моніторинг задля максимального забезпечення демократичної участі громадян. Застосовуючи теорію е-демократії, принципи функціонування е-демократії на виборах і референдумах, концепцію «громадянського суспільства ЗМІ», конвенційної участі, демократичної легітимності, відповідно до рекомендацій ЄС проаналізовано переваги та недоліки/труднощі використання електронної демократії на виборах і референдумах; визначено особливості застосування цифрових технологій у виборчих процесах; охарактеризовано можливості та напрямки контролю громадянського суспільства в забезпеченні цифрової участі громадян у виборчому процесі.
Цифрова участь громадян у виборчому процесі може підвищити явку виборців, підвищити його точність і ефективність, забезпечити більшу прозорість і підзвітність. Однак важливо постійно підтримувати безпечне та прозоре використання цифрових технологій, а також наявність у громадян доступу до інформації та ресурсів, які дозволять їм брати повну участь у виборчому процесі.
Громадянське суспільство відіграє вирішальну роль у забезпеченні того, щоб вибори були вільними, чесними та прозорими, а також у моніторингу/спостереженні використання цифрових технологій у виборчому процесі. Забезпечуючи нагляд, спостереження, адвокацію та освіту учасників виборів щодо використання цифрових технологій, громадянське суспільство може сприяти тому, щоб виборчий процес був доступним, чесним і відображав волю народу та легітимував обрану владу.
Завантажити
Посилання
Committee of Ministers. 2009. Rec. CM/Rec(2009)1 of the Committee of Ministers to member states on electronic democracy (e-democracy). 1049th meeting of the Ministers’ Deputies. 2009. 18 February 2009. https://www.coe.int/t/dgap/goodgovernance/Activities/Key-Texts/Recommendations/Recommendation_CM_Rec2009_1_en.asp
European Commission. 2016. Press Release: European Commission and IT Companies announce Code of Conduct on illegal online hate speech. 31 May 2016. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_16_1937
EU, Euratom. 2019. Regulation (EU, Euratom) 2019/493 of the European Parliament and of the Council of 25 March 2019 amending Regulation (EU, Euratom) No 1141/2014 as regards a verification procedure related to infringements of rules on the protection of personal data in the context of elections to the European Parliament PE/14/2019/REV/1. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0493
Gil De Zúñiga, H., Veenstra, A., Vraga, E. & Shah, D. 2010. “Digital Democracy: Reimagining Pathways to Political Participation.” Journal of Information Technology & Politics 7:1, 36-51. https://doi: 10.1080/19331680903316742
Hintz, A. 2004. “Media Actors at the Dividing Lines of Information Society: Civil Society Media at the World Summit on the Information Society.” Forum Barcelona 2004. Сommunication and Cultural Diversity. Barcelona 24-27 May 2004. https://www.portalcomunicacion.com
Kankiya, David. 2022. “Map of Violations 2022: Summary”. Golos, 19 September. https://golosinfo.org/en/articles/146204
Lindner, R. Aichholzer, G. 2020. “E-Democracy: Conceptual Foundations and Recent Trends.” In the European E-Democracy in Practice. Studies in Digital Politics and Governance. Aichholzer, G., Lindner, R., Nielsen, R. (ed.). Springer, Cham. Р. 11–45. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-27184-8_2
Mishra, S. S. 2020. “Testing the antecedents to e-democracy towards citizens’ happiness: a structural equation modelling approach to ‘MyGov’ initiative, India.” International Journal of Public Administration 43(15), 1293–1303. https://doi.org/10.1080/01900692.2019.1669051
Norris, Pippa. 2013. “Does the World Agree about Standards of Electoral Integrity? Evidence for the Diffusion of Global Norms.” Electoral Studies 32 (4): 576–588.
PACE. 2012. Res. 1897 (2012) of October 2, 2012 Ensuring greater democracy in elections Parliamentary Assembly. 3 October 2012. 32nd Sitting. https://pace.coe.int/en/files/19121/html
Troitiño, D. R. 2023. “EU Election and Internet Voting (i-voting).” In the Digital Development of the European Union: An Interdisciplinary Perspective. Р. 319-334. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=CX7GEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA349&ots=eExl3UqUXs&sig=GHai6Viv9qb-FDboN69jUII6APQ&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
EU, Euratom. 2018. COUNCIL DECISION. 2018/994 of 13 July 2018 amending the Act concerning the election of the members of the European Parliament by direct universal suffrage, annexed to Council Decision 76/787/ECSC, EEC, Euratom of 20 September 1976. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32018D0994&from=EN
European Commission. 2018. Brussels, 5.12.2018 JOIN(2018) 36 final. Action Plan against Disinformation. https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news /action-plan-against-disinformation