СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ НАВИЧОК 21 СТОЛІТТЯ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ПІДХОДІВ ДО ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2020.822.62-73Ключові слова:
навички та компетенції 21 століття, інформаційно-комунікаційні технології, інтерактивні методи, комунікативна компетентність, творчий потенціал, співпраця, трансформація освітиАнотація
Статтю присвячено висвітленню питань інтеграції навичок 21 століття у контекст шкільної освіти. Представлено загально прийняту класифікацію навичок, обґрунтовано необхідність їх формування в учнів з огляду на соціально-економічні виклики сучасного суспільства, запропоновано стратегії їх розвитку під час навчання іноземної мови. Для визначення основних груп універсальних компетенцій і навичок 21 століття було проведено аналіз вітчизняних і зарубіжних праць. Для формування когнітивних і соціальних груп під час навчання іноземної мови у середній школі рекомендується дотримуватися дидактичного принципу розвитку свідомості учнів, спиратися на особистісно- діяльнісний підхід, використовувати технології проблемного навчання, застосовувати інтерактивні форми навчання. Для формування і розвитку особистісних компетенцій рекомендовано проводити ретельний відбір навчальних матеріалів, які повинні бути автентичними, сприяти вихованню учнів і мати проблемний характер. Результати впровадження запропонованих стратегій передбачають створення на уроці англійської мови ситуації успіху, що дозволяє активізувати розвиток творчих здібностей, стимулювати їх прояв, а також сприяти підвищенню результатів навчання учнів.