PECULIARITIES OF USING THE VERBALISATION COMPONENTS OF THE CONCEPT ALTRUISM IN THE INTEGRATION PROCESSES (ON THE MATERIAL OF THE GERMAN PUBLICISTIC TEXTS )
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2023.843.125-131Ключові слова:
концепт, інтеграційні процеси, засоби вербалізації, публіцистичні тексти, альтруїзмАнотація
еалії сьогодення зумовлюють нові прояви використання компонентів вербалізації концептів, для об'єктивного відображення яких ефективно слугують публіцистичні тексти, оскільки саме газетні статті оптимально фіксують усі відтінки змін суспільних та, як наслідок, мовних процесів.
З огляду на дані характеристики та враховуючи розуміння концепту як одиниці узагальненого мовно-ментального ресурсу з етно-національними чи культурно-зумовленими уявленнями людини про дійсність, визначені особливості використання засобів вербалізації концепту ALTRUISMUS на основі їх частотних та семантичних характеристик у сучасній німецькій публіцистиці. Матеріалом дослідження стали публіцистичні тексти газети “Die Welt” загальним обсягом вибірки 30 тис. слововживань, у межах якої визначені 518 прикладів різночастиномовних компонентів вербалізації концепту ALTRUISMUS. Застосований метод контекстуального аналізу газетних текстів з огляду на інтеграційні суспільні механізми сучасної Німеччини. Частотні показники різночастиномовних компонентів вербалізації інтерпретовані у межах досліджуваної вибірки на основі порівняльного аналізу.
Проведений аналіз засобів вербалізації концепту ALTRUISMUS на матеріалі досліджуваної суцільної вибірки засвідчує домінування прикметників зі значенням “альтруїстичний”, що вкотре підтверджує характеристики альтруїстичних мотивів, дій та цілей як вияв колективної свідомості у німецькому суспільстві. Механізми розуміння та позначення ALTRUISMUS в умовах інтеграційних процесів пов'язані із відповідними емоційними та психологічними станами нових членів суспільства із міграційним минулим, що у мовному вираженні виявляються із використанням антонімів зі значенням “егоїстичний” для оцінки “альтруїстичної поведінки”. Завуальовані прояви егоїзму, контекстуально позначені засобами вербалізації концепту ALTRUISMUS стали особливістю мовного вираження суспільних процесів у сучасній Німеччині.
У перспективі планується здійснити порівняльний аналіз використання засобів вербалізації концептів EGOISMUS та ALTRUISMUS на матеріалі однакової вибірки публіцистичних текстів із використанням статистичних методів для встановлення оптимальних об'єктивних характеристик взаємодії різночастиномовних компонентів аналізованих концептів.