Суспільно-географічні аспекти розвитку ринку органічної продукції та його синергія з агротуризмом

Автор(и)

  • Сергій Уліганець Київський національний університет імені Тараса Шевченка Автор https://orcid.org/0000-0002-9960-6752
  • Світлана Батиченко Національний університет харчових технологій Автор https://orcid.org/0000-0001-5400-9076
  • Людмила Мельник Військовий Інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка Автор https://orcid.org/0000-0002-2932-3773

DOI:

https://doi.org/10.31861/geo.2024.849.5-11

Ключові слова:

органічне виробництво, органічна продукція, агротуризм, екотуризм, ринок органічної продукції

Анотація

У статті аргументовано переваги органічного сільського господарства, порівняно з традиційним. Зростаючий попит на органічні продукти стимулює розвиток нових ринків і можливостей для фермерів, що позитивно впливає на місцеву економіку.

Розкрито питання органічного руху та організацій, які здійснюють роботу у сфері органічного виробництва та популяризації даного напрямку. Органічний рух представлений наступними організація: Спілка «Органічна Україна», «Органік Стандарт», проект «ОСО» (Органічна система обробітку), «Екологічні ініціативи», Львівська міська громадська організація «Екотерра», ГО «Біодинамічна асоціація України», Всеукраїнський органічний журнал, інформаційний центр «Зелене Досьє», Клуб органічного землеробства та інші.

Проаналізована динаміка кількості операторів органічної продукції в Україні, а також площі с/г угідь зайняті під вирощування відповідної продукції. Досліджено питання динаміки споживання органічної продукції в Україні. Розглянуто сучасний стан виробництва органічної продукції в Україні. Проаналізовано географію сертифікованих операторів органічної продукції в країні.

Висвітлені напрямки синергії виробників органічної продукції та агротуризму. Перспективним рішенням для фермерів, які виробляють органічну продукцію, може стати агротуризм. Відвідувачі можуть оглянути органічні ферми, взяти участь у збиранні врожаю та скуштувати місцеві органічні продукти. Крім того, органічні фермери можуть використовувати туризм як додаткове джерело доходу, пропонуючи тури, майстер-класи та інші заходи для туристів.

В результаті застосування туристичних послуг в межах виробництв органічної продукції окреслені позитивні зрушення як на самих підприємствах, так і на територіях їх розміщення.

Посилання

Антонець, А. С. (2010). Формування ринку екологічно безпечної продукції при органічному землеробстві. Економіка АПК, (12), 75-79. [Antonets, A. S. (2010). Formuvannia rynku ekolohichno bezpechnoi produktsii pry orhanichnomu zemlerobstvi. Ekonomika APK, (12), 75-79.]

Артиш, В. І. (2012). Особливості органічного агровиробництва в концепції сталого розвитку АПК України. Економіка АПК, (7), 19-23. [Artysh, V. I. (2012). Osoblyvosti orhanichnoho ahrovyrobnytstva v kontseptsii staloho rozvytku APK Ukrainy. Ekonomika APK, (7), 19-23.]

Кузьменко, О. Б. (2013). Органічне землеробство як фактор євроінтеграції України. Вісник Полтавської державної аграрної академії, (3), 151-155. [Kuzmenko, O. B. (2013). Orhanichne zemlerobstvo yak faktor yevrointehratsii Ukrainy. Visnyk Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii, (3), 151-155.]

Сідельнікова, І. В. (2015). Ринок органічної продукції та особливості його формування в умовах трансформації економіки. Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди «Економіка», (15), 142-148. [Sidelnikova, I. V. (2015). Rynok orhanichnoi produktsii ta osoblyvosti yoho formuvannia v umovakh transformatsii ekonomiky. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody «Ekonomika», (15), 142-148.]

Сіренко, Н. М., & Чайка, Т. О. (2012). Органічні продукти харчування у забезпеченні продовольчої безпеки України. Економіка АПК, (1), 43-49. [Sirenko, N. M., & Chaika, T. O. (2012). Orhanichni produkty kharchuvannia u zabezpechenni prodovolchoi bezpeky Ukrainy. Ekonomika APK, (1), 43-49.]

Славгородська, Ю. В. (2016). Виробництво органічної продукції в Україні: стан та перспективи. Вісник Полтавської державної аграрної академії, (4), 49-54. [Slavhorodska, Yu. V. (2016). Vyrobnytstvo orhanichnoi produktsii v Ukraini: stan ta perspektyvy. Visnyk Poltavskoi derzhavnoi ahrarnoi akademii, (4), 49-54.]

Сосницька, Я., Суровцова, Ю., & Цуз, О. (2016). Органічне сільське господарство та його розвиток в Україні: суспільно-географічні аспекти. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Економічна і соціальна географія, 14(339), 68-72. [Sosnytska, Ya., Surovtsova, Yu., & Tsuz, O. (2016). Orhanichne silske hospodarstvo ta yoho rozvytok v Ukraini: suspilno-heohrafichni aspekty. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Ekonomichna i sotsialna heohrafiia, 14(339), 68-72.]

Тіміш, Р. (2023). Сycпільно-географічні аспекти розвитку ринку сільськогосподарської органічної продукції. Проблеми безперервної географічної освіти і картографії, (37), 37-40. [Timish, R. (2023). Sycpilno-heohrafichni aspekty rozvytku rynku silskohospodarskoi orhanichnoi produktsii. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, (37), 37-40.]

Томашевська, О. А. (2013). Органічне виробництво в світі: реалії, перспективи. Інновації та економіка, (6), 161-164. [Tomashevska, O. A. (2013). Orhanichne vyrobnytstvo v sviti: realii, perspektyvy. Innovatsii ta ekonomika, (6), 161-164.]

Тютюнник, Г. (2014). Основи розвитку національного ринку органічного землеробства в Україні. Галицький економічний вісник, (3), 46-52. [Tiutiunnyk, H. (2014). Osnovy rozvytku natsionalnoho rynku orhanichnoho zemlerobstva v Ukraini. Halytskyi ekonomichnyi visnyk, (3), 46-52.]

Дуга, В. О. (2009) Роль агротуризму в розвитку органічного виробництва. [Duha, V. O. (2009) Rol ahroturyzmu v rozvytku orhanichnoho vyrobnytstva.]

Офіційний веб сайт OrganicInfo (2024). [Ofitsiinyi veb sait OrganicInfo (2024).]

Офіційний веб-сайт Органічна Платформа Знань (2024). [Ofitsiinyi veb-sait Orhanichna Platforma Znan (2024).]

Офіційний веб-сайт Федерації органічного руху України (2024). [Ofitsiinyi veb-sait Federatsii orhanichnoho rukhu Ukrainy (2024).]

Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції : Закон України від 10.07.2018р. № 3928-IX станом на 22.08.2024 (2024). [Pro osnovni pryntsypy ta vymohy do orhanichnoho vyrobnytstva, obihu ta markuvannia orhanichnoi produktsii : Zakon Ukrainy vid 10.07.2018r. № 3928-IX stanom na 22.08.2024 (2024).]

Завантаження


Переглядів анотації: 4

Опубліковано

2024-12-10