Територіальні відміни інтелектуального потенціалу західних регіонів України на прикладі ЗНО та НМТ
DOI:
https://doi.org/10.31861/Ключові слова:
інтелектуальний потенціал,, зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО),, національний мультипредметний тест (НМТ),, децентралізація,, післявоєнна відбудова України,, освітня мережа,, територіально-просторовий аналіз.Анотація
Мета цієї публікації проаналізувати різноманітні аспекти інтелектуального потенціалу у регіонах України за допомогою оцінки результатів Зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) та Національного мультипредметного тесту (НМТ). Для досягнення даної мети було проаналізовано дані ЗНО та НМТ, а також визначення факторів, що впливають на інтелектуальний потенціал, оцінку ефективності заходів для його підвищення та формулювання рекомендацій для подальшого розвитку в післявоєнний період відбудови.
Інтелектуальний потенціал регіону виявляється через науково-інноваційну діяльність, що проявляється у винаходах, патентах та раціоналізаторських пропозиціях, що безпосередньо впливають на підвищення продуктивності праці. Ця сфера також включає науковий та технічний потенціал, а також сферу інтелектуальної власності. Інформаційно-комунікаційний аспект інтелектуального потенціалу включає комп'ютерне обладнання, засоби зв’язку, бази даних бібліотек і електронні системи, що створюють умови для розвитку та ефективного використання інтелектуальних ресурсів.
Посилання
1. Бебко, С. (2017). Значення вищої освіти у сучасних соціально-економічних трансформаціях. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія: Педагогічні науки, № 1(350), 71-77. [Bebko, S. (2017). Znachennia vyshchoi osvity u suchasnykh sotsialno-ekonomichnykh transformatsiiakh. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu im. Lesi Ukrainky. Seriia: Pedahohichni nauky, № 1(350), 71-77.]
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови: 170 000 слів і словосполучень. (2004). 1440. [Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy: 170 000 sliv i slovospoluchen. (2004). 1440.]
3. Гойло, В. (1998). Інтелектуальний капітал. Світ. Економіка та міжнародні відносини, № 11, 71-72. [Hoilo, V. (1998). Intelektualnyi kapital. Svit. Ekonomika ta mizhnarodni vidnosyny, № 11, 71-72.]
4. Грішнова, О. (2004). Освіта як чинник розвитку і економічного зростання України. Демографія та соціальна економіка, № 1-2, 93-101. [Hrishnova, O. (2004). Osvita yak chynnyk rozvytku i ekonomichnoho zrostannia Ukrainy. Demohrafiia ta sotsialna ekonomika, № 1-2, 93-101.]
5. Довгань, О. (2009). Сутність та особливості визначення поняття «інтелектуальний капітал». Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки, №6 (Т.2), 153-157. [Dovhan, O. (2009). Sutnist ta osoblyvosti vyznachennia poniattia «intelektualnyi kapital». Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, №6 (T.2), 153-157.]
6. Жарінова, А. (2009). Інтелектуальна власність як фундамент інноваційного розвитку економіки України. Інтелектуальна власність, № 4, 22-26. [Zharinova, A. (2009). Intelektualna vlasnist yak fundament innovatsiinoho rozvytku ekonomiky Ukrainy. Intelektualna vlasnist, № 4, 22-26.]
7. Марчук, Є. (1999). Стратегічна орієнтація суспільства – рух на випередження. Стратегічна панорама, № 4, 15-18. [Marchuk, Ye. (1999). Stratehichna oriientatsiia suspilstva – rukh na vyperedzhennia. Stratehichna panorama, № 4, 15-18.]
8. Мурашко, М., Назарко, С. (2013). Стратегічні орієнтири освітянської компоненти у формуванні інтелектуального потенціалу регіону. Бізнес-Інформ, № 5, 129-134. [Murashko, M., Nazarko, S. (2013). Stratehichni oriientyry osvitianskoi komponenty u formuvanni intelektualnoho potentsialu rehionu. Biznes-Inform, № 5, 129-134.]
9. Прошак, В. (2003). Концепція інтелектуального капіталу у сучасній економічній теорії. Вісник Львівського університету. Серія: Економічна, вип. 32, 593-599. [Proshak, V. (2003). Kontseptsiia intelektualnoho kapitalu u suchasnii ekonomichnii teorii. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Ekonomichna, vyp. 32, 593-599.]
10. Солсо, Р. Когнітивна психологія: Пер. с англ. (1996). Львів.: Тривола, 600. [Solso, R. Kohnityvna psykholohiia: Per. s anhl. (1996). Lviv.: Tryvola, 600.]
11. Стратегічні виклики ХХІ століття суспільству та економіці України. У 3-х т. (2007). 544. [Stratehichni vyklyky KhKhI stolittia suspilstvu ta ekonomitsi Ukrainy. U 3-kh t. (2007). 544.]
12. Zayachuk, M., Kostashchuk, I., Darchuk, K. & Bilous, Yu. (2021). Geoinformation technologies as a basis for research of the optimal location of general secondary education institutions (on the example of Chernivtsi city territorial community). Journal of Geology, Geography and Geoecology, Vol. 30, №2, 389-401.
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
13. Український центр оцінювання якості освіти. [Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity.] Джерело