СТРАТЕГІЇ АУДІЮВАННЯ У СТАРШОКЛАСНИКІВ, ЯКІ ВИВЧАЮТЬ НІМЕЦЬКУ МОВУ ЯК ДРУГУ ІНОЗЕМНУ: ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31861/gph2022.841.9-14Ключові слова:
аудитивна компетентність, німецька мова як друга іноземна, учні старших класів ЗЗСО,, стратегії аудіювання, аудіотекст, соціолінгвістичний експериментАнотація
Стаття присвячена встановленню стратегій аудіювання у старшокласників українського закладу загальної середньої освіти, які вивчають німецьку мову як другу іноземну. На основі анкетування учнів виокремлено частотні стратегії аудіювання при вивченні німецької мови як другої іноземної.
Дослідження показує, що опанування стратегіями аудіювання сприяє успішному розумінню звукового повідомлення та покращенню результатів під час виконання завдань на розвиток даної компетентності. Опитування учасників експерименту дозволило виявити найчастотніші стратегії аудіювання, що застосовують старшокласники на трьох етапах виконання завдання на аудіювання: підготовчому, під час прослуховування аудіозапису і після виконання завдання. Встановлено, що найбільш частотними стратегіями аудіювання у старшокласників є стратегії, пов’язані з функціонуванням механізмів пам’яті, а також прогностичні стратегії. У процесі сприйняття і розуміння мовлення на слух старшокласники використовують підхід «зверху – вниз», здогадуючись про значення незнайомих слів на основі контексту і заповнюючи пропуски інформації, спираючись на знайомі слова і фрази. При виконанні відповідного завдання учні регулярно використовують стратегії прогнозування можливих варіантів відповіді за наявності візуальної опори на друкований текст, розпізнавання граматичних конструкцій, прогнозування змісту аудіотексту та свої фонові знання.